رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: مطالبات پیمانکاران از دستگاه‌های اجرایی در طرح‌های عمرانی به میزان ۴ هزار میلیارد ریال در این استان پرداخت می‌شود.

داود شایقی گفت: دستگاه‌های اجرایی موظف هستند با اولویت‌بندی طرح‌ها به لحاظ میزان پیشرفت فیزیکی، این مطالبات را در اختیار پیمانکاران قرار دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل با بیان اینکه طرح‌هایی که دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد هستند در اولویت تامین اعتبار هستند، گفت: سال گذشته از ردیف‌های منابع ملی بیش از ۲۷ هزار میلیارد ریال اعتبار جذب طرح‌های زیربنایی و اساسی این استان شده است.

شایقی می‌گوید: توزیع اعتبارات ۱۴۰۱ در ۱۲ شهرستان آغاز شده و تلاش بر این است تا با برگزاری جلسات کمیته برنامه‌ریزی، شاهد توزیع منابع و اعتبارات استانی سال جاری باشیم.

او گفت: سال گذشته ۱۱ هزار میلیارد ریال از ردیف‌های ملی به صورت نقد و اسناد برای استان اردبیل تخصیص یافته و سه هزار میلیارد ریال اسناد خزانه باید تا آخر شهریورماه جذب طرح‌های مهم و اساسی استان شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل از اختصاص ۱۱ هزار میلیارد ریال منابع از محل سفر رئیس جمهور به صورت نقد به طرح‌های مهم و پیشران استان خبر داد و گفت: این منابع عمدتا صرف راه آهن، چهار خطه راه‌های استان و تکمیل سد‌ها و طرح‌های آبرسانی شده است.

شایقی با اشاره به اخذ مجوز تامین منابع مالی برای اجرای ۱۳۷ کیلومتر جاده سربند-مشگین‌شهر و جاده گرمی- بیله‌سوار به طول ۷۹ کیلومتر گفت: همچنین برای تکمیل سد شهید پستی و توسعه بیمارستان ولیعصر مشگین‌شهر نیز منابع لازم اختصاص یافته است.

او می‌گوید: اعتبارات طرح‌های چهارخطه کردن محور‌های ارتباطی استان اردبیل ۳.۵ برابر افزایش یافته و از ۲هزار میلیارد ریال به بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.