رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان نیر گفت: امسال ۴۲ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی شهرستان نیر لکه گیری و روکش آسفالت خواهد شد.

مهدی نجفقلیزاده گفت: از این میزان ۳۸ کیلومتر مربوط به بهسازی، آسفالت و شن ریزی راه‌های روستایی است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان نیر در بازدید ازعملیات روکش آسفالت محورنیر- سراب گفت: در محور‌های اصلی نیز ۴ کیلومتر روکش آسفالت و ۱۵ هزار متر مربع لکه گیری در حال انجام است.

نجفقلیزاده می‌گوید: برای اتمام این پروژه‌ها ۵۳ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که ۲۱ میلیارد آن مربوط به مطالبات پیمانکاران است.

او با اشاره به اینکه درسه ماهه گذشته ۳۰۰ تن آسفالت گرم بصورت امانی برای روکش آسفالت محور‌های شهرستان نیر تهیه شده گفت: راهداران ۲ هزار متر مربع آسفالت رگلاژی و ۲ هزار متر مربع لکه گیری و همچنین ۹ کیلومتر روکش آسفالت توسط پیمانکار در محور‌های این شهرستان اجرا کرده اند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان نیر تسطیح ورگلاژ ۳۰۰ کیلومتر از حریم راه‌ها را در فصل بهار یادآور شد و گفت: در مدت یاد شده ۶ کیلومتر از افتادگی شانه در راه اصلی نیر سراب و راه‌های روستایی اصلاح و رفع شده است.

نجفقلیزاده از جاگذاری بشکه‌های زرد پلاستیکی در محل‌های پرحادثه خبرداد و گفت: جهت آشکارسازی نقاط پرحادثه ۸ عدد استوانه ایمنی نصب و ۵۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی نیزخط کشی شده است.

او حفاظت از راه‌ها را از اولویت‌های مهم راهداری عنوان کرد و گفت: با حضور گشت راهداری در محور‌ها ۳۱ مورد از حریم راه آزادسازی شده، ۱۵۰ مورد مجوز ساخت و ساز صدور و همچنین ۴ مورد تابلو‌های تبلیغاتی غیرمجاز نیز جمع آوری شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان نیر پاکسازی ۴۰۰ متر مکعب از حاشیه راه‌ها از نخاله ساختمانی، نصب ۷ متر سرعتگیر پلاستیکی، رنگ آمیزی ۴۰ عدد از سرعتگیر‌های آسفالته، شستشوی ۳ هزار عدد از علائم، رنگ آمیزی ۲ هزار و ۵۰۰ عدد از پایه تابلوها، تعمیر و مرمت ۵۵ عدد از گاردریل ها، نگهداری سیستم روشنایی ۴۰ کیلومتر از معابر توسط پیمانکاران و اجرای ۸۰ مورد دپوی خاکی در کنار تیر‌های روشنایی را از دیگر اقدامات مهم راهداران در سه ماهه گذشته برشمرد و گفت:در مدت یاد شده راهداران پرتلاش شهرستان هزار متر مکعب از راه‌های شنی را تسطیح و شن ریزی کرده اند.

نجفقلیزاده با اشاره به اجرای ۳ کیلومترعملیات خاکبرداری در محور توتونسیز به قوناخ قیران، از اجرای ۳ کیلومتر بهسازی در راه روستایی خانم بالا کندی خبرداد و گفت: ۲ هزار متر مربع اصلاح عملیات رانش در مسیر دگمه داغیل به قوناقیران انجام و ۷۰۰ متر مکعب نیز کانال زنی شده است.

او می‌گوید: راهداری این شهرستان مسئولیت نگهداری از ۴۱۶ کیلومتر بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی را برعهده دارد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۱۱ تير ۱۴۰۱
از آسفالت راه روستای لنج آباد خبری نشد؟؟؟؟؟