مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: راهداری استان مسئولیت نگهداری ۶ هزار و ۷۳۲ کیلومتر راه ارتباطی را برعهده دارد.

کلیم اله وثوقی با بیان اینکه راهداری استان اردبیل مسئولیت نگهداری از ۶ هزار و ۷۳۲ کیلومتر راه ارتباطی را برعهده دارد گفت: برای نگهداری راه‌های استان سالانه چیزی حدود هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان باید هزینه شود.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به اینکه ۳۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای راهداری استان اردبیل در نظر گرفته شده بود گفت: ۸۰ درصد از محل اعتبارات ملی و ۶۰ درصد نیز از محل اعتبارات استانی تاکنون برای انجام امورات راهداری و نگهداری تخصیص یافته است که ۴۰ درصد تخصیص نیافته مابقی برنامه ریزی‌های استان را در انجام پروژه‌ها با مشکلاتی مواجه کرده است.

وثوقی افت ۲۵ درصدی اسناد خزانه و عدم تمایل پیمانکاران جهت شرکت در مناقصات را از مهمترین موانع و مشکلات این اداره کل عنوان کرد و گفت: کمبود نیروی انسانی و عمر بالای ماشین آلات که تجهیز و تعمیر آن‌ها نیازمند هزینه‌های بالایی است از دیگر مشکلات موجود راهداری است.

او از انجام ۱۵۰ روز عملیات راهداری زمستانی در استان اردبیل خبر داد و می‌گوید: راهداری استان دارای ۲۷۰ دستگاه ماشین آلات راهداری است که نیاز است ۱۴۳ دستگاه دیگر خریداری و مابقی دستگاه‌ها که عمر بالایی دارند نیز تجهیز شوند.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل ضمن اشاره به انجام بسیاری از پروژه‌های راهداری، اتمام پروژه روشنایی جاده اردبیل مغان را که یکی از مطالبات اصلی مردم روستایی است نیازمند تامین اعتبار دانست و عنوان کرد: تاکنون ۶۰ درصد از پروژه به همت راهداری انجام شده است که به شرط تامین ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه ۱۰ کیلومتر مابقی نیز انجام و تا شهریور ماه در اختیار مردم استان قرار می‌گیرد.

وثوقی همچنین انجام خط کشی، ایمن سازی و اجرای روکش آسفالت محور‌های اصلی و فرعی غیر شریانی را از مهمترین خواسته مردم دانست و گفت: محور بیله سوار نیازمند ۵۰ کیلومترعملیات بهسازی است که انتظار داریم با حمایت نمایندگان و دولت اعتبار ویژه‌ای برای این طرح‌ها اختصاص یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار