رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: آمار صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف استان اصفهان ۴۲ درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین اسداله جعفری در آیین تکریم و معارفه رییس شورا‌های حل اختلاف استان با اشاره به اقدام ویژه حضرت امام خمینی (ره) در راستای نظام‌سازی گفت: یکی از اقدامات ویژه حضرت امام خمینی (ره) در بدو پیروزی انقلاب اسلامی، نظام‌سازی بود، بدین معنی که امام با طراحی نهادها، سازمان‌ها و کمیته‌ها و موسسات، به سامان‌دهی مسائل و امورات کشور مبادرت ورزیدند.

او افزود: این نظام سازی تا سال‌ها بعد در تمامی سازمان‌ها و قوای سه گانه کشور ادامه پیدا کرد و یکی از مصداق‌های آن تاسیس شورا‌های حل اختلاف در قوه قضائیه بود.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با تشریح اهمیت جایگاه شورا‌های حل اختلاف، تصریح کرد: هدف از تشکیل شورا‌های حل اختلاف، استفاده از ظرفیت‌های موجود در جامعه و در تمام سطوح در جهت برقراری صلح و سازش و جلوگیری از تشکیل پرونده‌های قضایی بوده و این اصلی‌ترین هدف شورا‌های حل اختلاف است.

حجت الاسلام جعفری آمار صلح و سازش در استان را ۴۲ درصد اعلام کرد و گفت: آمار صلح و سازش در شورا‌های حل اختلاف استان اصفهان  ۴۲ درصد و بالاتر از میانگین کشوری است، اما انتظار می‌رود با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود و با توجه به فرهنگ مهرورزی و اخلاق‌مداری مردم اصفهان با تلاش بیشتر این آمار افزایش یابد.

او وجود نیت خدایی در انجام امور را رمز موفقیت آن کار دانسته و خاطر نشان ساخت: اگر مسئولان شورا با نیت خدایی و نه با هدف افزایش آمار که در جهت رضای پروردگار فعالیت نمایند، اتفاقات بسیار بهتری در مجموعه شورا‌ها به وقوع می‌پیوندد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار