چین از آمادگی خود برای تقویت روابط با کره شمالی برای افزایش ثبات منطقه‌ای خبر داد.

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین امروز جمعه به مناسبت هفتاد و چهارمین سالگرد تشکیل کره شمالی گفت پکن آماده تقویت و توسعه روابط با پیونگ یانگ به منظور افزایش ثبات، ارتقای صلح، توسعه و رفاه منطقه و کل جهان است.

به گزارش تلویزیون مرکزی چین (CCTV)، شی در پیام تبریک خود به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به مناسبت هفتاد و چهارمین سالگرد تشکیل کره شمالی، گفت: چین آماده حفظ همکاری راهبردی با کره شمالی، تقویت و حفظ آن است تا منافع بیشتری برای هر دو کشور و مردم آن‌ها به همراه داشته باشد و همچنین به ثبات، صلح، و توسعه و شکوفایی منطقه و حتی کل جهان کمک کند.

رئیس جمهور چین با تاکید بر اینکه در سال‌های اخیر، کره‌شمالی‌ها به طور مستمر در توسعه اقتصاد و ارتقای سطح زندگی مردم و همچنین مبارزه با همه‌گیری ویروس کرونا به موفقیت‌هایی دست یافته، خاطرنشان کرد: چین به‌عنوان همسایه خوب و دوست نزدیک کره شمالی، صمیمانه از این دستاورد‌ها استقبال می‌کند.

حکومت کره شمالی در ۹ سپتامبر ۱۹۴۸ تاسیس شد.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی امروز در سخنرانی خود مناسبت هفتاد و چهارمین سالگرد تشکیل این کشور قانونی جدید را به تصویب رساند کره شمالی را رسماً کشوری با سلاح هسته‌ای معرفی کرد و حمله پیش دستانه و فوری هسته‌ای را مجاز اعلام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار