همکاری تایوان با آمریکا برای بهبود روابط تجاری

رئیس تایوان از همکاری تایپه با واشنگتن برای شکل دادن روابطی نزدیک‌تر در زمینه‌های تجاری و اقتصادی خبر داد.

«تسای اینگ ون» رئیس تایوان امروز (پنجشنبه) در دیدار با هیئتی از قانونگذاران آمریکایی گفت: تایوان اطمینان دارد می‌تواند یک «قرارداد تجاری» با استاندارد‌های سطح بالا را تحت یک چارچوب کاری با آمریکا به امضا برساند.

طبق گزارش رویترز، واشنگتن و تایپه در ماه ژوئن، از آنچه «ابتکار تجاری قرن ۲۱ آمریکا – تایوان» خوانده می‌شود، رونمایی کردند. «تسای اینگ ون» رئیس تایوان امروز در دیدار با هیئتی از قانونگذاران آمریکایی در دفتر خود گفت تایوان با آمریکا برای ایجاد روابط تجاری و اقتصادی نزدیک‌تر همکاری می‌کند.

وی گفت: ما پیش از این اعلام کرده ایم که گفتگو‌ها تحت ابتکار تجاری قرن ۲۱ آمریکا – تایوان به زودی آغاز می‌شود. ما اطمینان داریم که تحت این ابتکار عمل، ما خواهیم توانست یک توافق تجاری با استاندارد‌های بالا را به امضا رسانده و توسعه تجاری دو جانبه را پیش ببریم.

در همین ارتباط، «استفانی مورفی» نماینده دموکرات کنگره آمریکا از حوزه انتخابیه فلوریدا که در کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان آمریکا فعال است، خطاب به رئیس تایوان گفت که وی از چنین توافقی حمایت می‌کند.

وی گفت: یکی از مهمترین چیز‌هایی که کنگره می‌تواند در حال حاضر انجام دهد، این است که روابط اقتصادی را با تایوان توسعه داده و به طور مشخص به سوی یک توافق تجاری آزاد با استاندارد‌های بالا میان آمریکا و تایوان سوق دهد.

گفتنی است این هیئت از قانونگذاران آمریکایی که امروز با رئیس تایوان دیدار کردند، جدیدترین هیئت از مقامات ارشد آمریکایی به شمار می‌روند که پس از سفر جنجالی نانسی پلوسی به تایوان به این منطقه سفر داشته اند.

چین تایوان را بخشی ازقلمرو خود می‌داند و آمریکا هم که از سال‌های پیش اقدامات تحریک‌آمیز در دریای جنوبی چین را افزایش داده اکنون به اتحاد با تایوان می‌پردازد. البته برخی مقام‌های آمریکایی مدعی هستند که این کشور اصل چین واحد و حاکمیت چین را می‌پذیرد و ادعای استقلال تایوان را قبول ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار