وزیر خارجه کانادا مدعی شد که چین نباید از سفر قانونگذاران کانادایی به تایوان به عنوان بهانه‌ای برای تهاجم نظامی یا اقتصادی استفاده کند.

سخنگوی «ملانی جولی» وزیر امور خارجه کانادا روز چهارشنبه گفت که چین نباید از سفر برنامه‌ریزی شده قانونگذاران کانادایی به تایوان به عنوان بهانه‌ای برای تهاجم نظامی یا اقتصادی استفاده کند.

به گزارش رویترز، چین روز سه‌شنبه هشدار داد که در صورت مداخله کانادا در تایوان، «اقدامات قهرآمیز» اتخاذ خواهد کرد؛ این هشدار پس از انتشار اخباری مبنی بر این‌که هیئتی از نمایندگان پارلمان کانادا قصد دارند در اواخر سال جاری از جزیره بازدید کنند تا فرصت‌های تجاری را بررسی کنند، صادر شد.

چین که تایوان را تحت «اصل چین واحد» خود به عنوان قلمرو خود می‌داند، با بازدید سیاستمداران خارجی از این جزیره مخالفت می‌کند. تایوان اما این رویکرد چین را رد می‌کند.


بیشتر بخوانید:


کانادا، مانند بسیاری از کشور‌های غربی، از سیاست چین واحد پیروی می‌کند که پکن را به صورت دیپلماتیک به رسمیت می‌شناسد، نه تایپه را؛ در حالی که به طور غیررسمی از تایوان حمایت می‌کند.

«آدرین بلانچارد» سخنگوی وزیر خارجه کانادا گفت که انجمن‌های پارلمانی و گروه‌های دوستی به طور مستقل تصمیمات سفر را اتخاذ می‌کنند و دولت کانادا به آن احترام می‌گذارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۰۳ شهريور ۱۴۰۱
زنه دارد با این حرف عملا میگوید که به چین حمله کن . غرب بسیار خواهان اشوب و حرج ومرج در جهان است . با اجازه کی به تایوان نماینه میفرستید ؟ ایا جز برای تحریک به حمله است ؟ الحق که شیطان بزرگ خودتانید . به موقعش تایوان ضمیمه رسمی چین خواهد شد . زمانش را غرب نمیگوید خود چین هر وقت صلاح دانست این کار را خواهد کرد .
آخرین اخبار