استاندار آذربایجان غربی گفت: ۱۵ هزار کیلومترمربع از پهنه ۷ شهرستان آذربایجان غربی اسکن هوایی می‌شود.

محمد صادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی گفت: با همکاری سازمان زمین شناسی، مطالعات هوایی و اسکن ۱۵ هزار کیلومترمربع از پهنه ۷ شهرستان مهاباد، میاندوآب، بوکان شاهین دژ، تکاب، نقده و باروق در جنوب این استان انجام می‌شود

وی گفت: برای این طرح مطالعاتی حدود ۱۵۰ نفر از کارشناسان زمین شناسی در منطقه مستقر شده و تا عمق ۷۲۰ متری زمین را جهت شناسایی معادن مختلف اسکن می‌کنند.

استاندار آذربایجان غربی گفت: این طرح باعث شناسایی معادن مختلف در منطقه بوده و زمینه را برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی در منطقه فراهم می‌کند علاوه بر ایجاد اشتغال و بهره وری بیشتر در منطقه، زمینه شکوفایی اقتصادی را نیز ایجاد خواهد کرد.

معتمدیان افزود: هم اکنون تنها یک درصد اشتغال استان در بخش معدن است و این نشان می‌دهد بخش عمده معادن استخراج شده به صورت خام به فروش می‌رسد.

وی افزود: برای اینکه اقتصاد این منطقه متحول شود، چاره‌ای جز جذب سرمایه گذار نداریم و دولت از حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این بخش حمایت می‌کند و مسئولان هم تمام تلاش خود را برای جلب و جذب سرمایه گذران به کار خواهند گرفت.

استاندار آذربایجان غربی در خصوص جذب اعتبارات دولتی نیز می‌گوید دستگاه‌های اجرایی نباید اجازه دهند که اعتبارات به مرکز عودت داده شود لذا در فصل عمرانی با در نظر گرفتن اهمیت زمانی سعی کنند تمام اعتبار پیش بینی شده را در جا‌هایی که نیاز دارند و مردم با مشکلاتی روبرو هستند، هزینه کرده و مشکلات مردم را برطرف کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.