مجید میراحمدی گفت: ظرفیت های عراق و شرایط حاکم بر پایانه های مرزی به هیچ وجه اقتضای مراجعه سایر کسانی که هنوز حرکت نکردند را ندارد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین در ارتباط زنده با شبکه خبر به سفر خود به همراه وزیر کشور به کشور عراق اشاره کرد و گفت: در سفری که به همراه آقای وحیدی به آنسوی مرز یعنی به عراق داشتیم، توافقاتی با طرف عراقی انجام شد اما هنوز این توافقات عملیاتی نشده است.

مجید میراحمدی با تاکید براینکه با وجود پیگیری های مستمر خود منتظر اجرای این توافقات هستیم، گفت: باتوجه به بررسی های میدانی، توصیه اکید داریم که ظرفیت های عراق و شرایط حاکم بر پایانه های مرزی به هیچ وجه اقتضای مراجعه سایر کسانی که هنوز حرکت نکردند را ندارد و قطعا دشواری هایی برای آنان ایجاد می‌شود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین در پایان به افراد مسن، دارای بیماری زمینه‌ای، کم تحمل در برابر گرما و دارای افراد خردسال توصیه کرد که برای سفر اربعین اقدام نکنند.

گفتنی است؛ با وجود پیش‌بینی و توصیه‌های کمیته بهداشت و درمان اربعین، بسیاری از زائران دچار درجات مختلفی از گرمازدگی و سردرد ساده تا بستری در مراکز درمانی شده‌اند.

در این راستا، عصر امروز سخنگوی سازمان اورژانس کشور از گرمازدگی ۱۰ هزار و ۳۲۵ هزار نفر از هموطنان و زائران اربعین خبر داد و گفت: علائم گوارشی، گرمازدگی و سردرد شدید در این افراد مشاهده شدکه توسط همکاران ما در اورژانس درمان شدند.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت نیز گرمازدگی را مهم ترین مسئله زائران پیاده اربعین دانست و به زائران توصیه کرد از اهمیت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی غافل نشوند.

از سویی دیگر جانشین رئیس پلیس راهور نیز از ثبت یک میلیون و ۴۰۰ هزار تردد در محورهای اربعینی کشور خبر داد و گفت: تا شب گذشته بیش از ۶۰۰ هزار نفر از هم وطنان از مرزهای شش‌گانه به سمت عراق خارج شده اند.

به گفته سردار تیمور حسینی، ۳۳ درصد از زائران از مرز شلمچه، ۹.۵ درصد از زائران از مرز چذابه، ۴.۵ درصد از مرز خسروی و یک درصد از مرز باشماق و تمرچین کشور را ترک کردند.

ثبت این حجم از تردد درحالی رخ داده که پیش‌تر نیز مسئولان ستاد مرکزی اربعین با پیش‌بینی سفر ۵ میلیونی زوار اربعین به دستگاه‌های ذیربط برای مدیریت شرایط حاکم بر مرزها توصیه های لازم را انجام داده بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۲۲:۱۰ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
نه کربلا جز خاک ایرانه سندش هم بنام کوروشه خوب معلومه که جز خاک عراقه اگه دولت عراق نخواد هیچ احدی ناسی نمیتونه وارد خاکش بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۲۱ شهريور ۱۴۰۱
چه ربطی به کوروش داشت؟؟؟!!!!
زمین کربلا به اسم امام حسین هست،خودشون پول دادن و کربلا رو خریدند ،و گفتند بعد از از زائران من سه روز پذیرایی کنید.....
پس ربطی به کسی نداره جز خود امام حسین....
الان که شلوغه،مردم میتونن خودشون رعایت کند و کمتر بمونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
بله.. سالی یک بار کلا اربعینه، شما نمیدونم در حال چه کاری بودید تا الان، دلیل همه اینا عدم مدیریت هست، جمعیت قابل پیش بینی نبود؟ گرمای هوا قابل پیش بینی نبود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۷ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
عدم مدیریت درست و پیش بینی های کارشناسی شده، ما قبل از کرونا، خروج سه میلیون زائر داشتیم، اما امسال فقط ۶۰۰هزار نفر اونم با مشقت فراوان، به نظرم دلیل اصلی این قضیه و کارشکنی ها، از سوی عراق و به دلیل جو حاکم بر آن باشد، این تحرکات اخیر عراق، بی تاثیر نبوده، شاید عامدانه!!! خدا داند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۰ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
بقیه برن نجف و کاظمین و سامرا اربعین بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۳ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
مگه میشه ؟!
کربلا مگه واسه عراقیا ست!!!!!
سندش که به اسم امام حسینه،خودشم می‌دونه چه جوری مهموناش رو جا بده
شما فقط نوکری کنید.اون ارباب بودن رو بلده
الهی خودم و بچه هام فدای لب تشنه‌ی علی اصغرت
Iran (Islamic Republic of)
هانیع
۰۲:۴۲ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
الان اعلام می کنید که ظرفیت تکمیل است... این همه آدم رو در ۸۰ کیلومتری مرز مهران متوقف کردید...معلوم نیست به مرز برسیم چه خبره...انگار پیاده روی اربعین برای اولین بار انجام میشه. وقتی احتمال حضور بی سابقه مردم وجود داشت، پیش از این باید تمهیدات لازم اندیشیده می‌شد نه حالا که مردم در دو قدمی مرز هستند و تازه شما و طرف عراقی به دنبال راهکار هستید تا بلکه به زودی عملیاتی بشه...واقعا متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۵ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
صدا مون به گوش مسئولین برسونید . مرز مهران جهنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
هر کس طاووس خواهد جور هندوستان کشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
خدا وکیلی از دادن امور به افرادی مشابه که فاقد علم کافی به وظیفه ی خود هستند خودداری کنید و هر چه سریعتر امور جاری راهپیمایی اربعین را بدست افراد با کفایتی بدهید که توان محاسباتی دقیقی از توان داخلی و خارجی(کشور عراق) داشته باشند.
Iran (Islamic Republic of)
سهیل
۰۰:۴۶ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
در ارتش و نیروهای مسلح معاونتی به نام آماد و پشتیبانی وظیفه ی برآورد نیازمندیهای جاری و تحرک یگانها را بر عهده دارد. از آب آشامیدنی سرباز تا گلوله ی توپی که می بایست مورد استفاده قرار گیرد، محاسبه، تصویب و تحویل و بعد تحرک انجام می گیرد. از سه ماه پیش در رسانه ها مردم را برای این راهپیمایی تشویق می کنند و انتظار حضور 5 میلیونی این ملت را ایجاد می کنند ولی یکی نیست که به این عزیزان بگوید با یک ضرب و تقسیم ساده برآورد کنید که برای جابجایی 5 میلیون نفر زایر در مدت دو هفته با وسایل نقلیه ی عمومی به چه تعداد اتوبوس در داخل کشور و آنسوی مرز نیاز داریم؟ آیا توان داخلی و کشور میزبان قادر به تامین آن هست؟ برای اسکان 5 میلیون زایر در هوای داغ به چه تعداد اماکن مسقف دارای تهویه در مناطق مریز و در کشور میزبان نیاز داریم تا بتوانیم سلامت آنها را تامین نماییم؟ آیا کشور میزبان توان فراهم نمودن آنرا دارد؟
برای مراسم حج با سقف مشخص 50 هزار نفر، از مدتها قبل برای زایران کلاسهایی تشکیل و آنها را به آداب و رسوم و قوانین کشور عربستان آشنا می نمایند و بصورت کاروانی و تحت سرپرستی و کنترل مدیری پاسخگو به آن کشور می فرستند. آیا این صحیح است زایران حسینی را با هر سطحی از فرهنگ و نا آشنا به آداب و رسوم مردم کشور میزبان به آنجا گسیل می دارید و متاسفانه برخی از زایران حافظ شئونات ملی مردم کشورمان نیستند و صحنه هایی را به تصویر می کشانند که از بیان آن شرم دارم.
متاسفانه متولیان امر راهپیمایی اربعین برای این تحرک عظیم نه تنها محاسبه ای انجام نداده اند بلکه عزت و اعتبار مردم کشورمان را با بی برنامگی خود به زیر سئوال برده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
شما مرزهای شرقی کشور را باز کرده و سیل اتباع افغان و پاکستانی وارد ایران شده اند بدون اینکه از برخورد عراق اطلاع داشته باشید حالا بیچاره ها مستاصل در مرز مانده اند ماشاءالله به این مدیریت
- کرایه اتوبوسها را رسما" دوبرابر اعلام کردید و گفتید یک سر خالی می روند
اولا هیچ اتوبوسی خالی برنمیگرده و ۳ دور ۱۳ دور ۳۳ دور یا ۸۰ دور در شهر مرزی میچرخد تا پر شود
ثانیا" از دوهفته مانده به اربعین و دقیقا" به گفته خودتان حرکت برگشت زوار آغاز شده ، پس خالی بر نمی گردند
-- عالم و آدم چند ساله میگن گذرنامه همه جا ده ساله است و زوار قصد سفر اروپا و آمریکا ندارند یه برگه بدید چند روز بروند زیارت برگردند قبول نکردید حالا توش موندید و جبرا" پذیرفتید برگ موقت بدید ماشاءالله به این طرز فکر.
- سازمان حج و زیارت برای سفر ۸۰ هزار نفر از شش ماه پیش اقدام میکند شما برای سفر چند میلیون زائر دقیقه ۹۰ تازه ستاد زدید.
چه کنیم از دست شما که حالا با پررویی میگی اصلا" نیایید.
آخرین اخبار