فداکار با تاکید بر لزوم ورود جدی‌تر به حوزه نیازسنجی فناورانه و تولید دانش‌بنیان کرمان گفت: فرآیند تامین و داخلی‌سازی نیاز‌های صنعت باید تسریع یابد.

محمدمهدی فداکار امروز ۱۷ شهریورماه در جلسه شورای راهبری فناوری و تولید دانش بنیان استان کرمان گفت: قانون جهش دانش بنیان زیرساختی مترقی برای استان معدنی کرمان، ظرفیتی فوق‌العاده و فرصتی بی‌نظیر برای ما است که نباید به راحتی این فرصت را از دست دهیم.

او بیان کرد: فرایند تامین و داخلی‌سازی نیاز‌های صنعت باید تسریع یابد و طی دو هفته آینده اتصال بین نیاز صنایع و مراکز تولید علم انجام شود.

استاندار کرمان تاکید کرد: نیروی انسانی را آموزش دهید و پای کار بیاورید تا کاری در تامین نیاز‌های فناورانه استان کرمان انجام شود که ظرفیت مناسبی برای توسعه است.

او لزوم ورود جدی‌تر به حوزه نیازسنجی فناورانه و تولید دانش‌بنیان استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: ساز و کار‌ها برای فعالیت نخبگان در استان کرمان باید ایجاد شود. 

فداکار افزود: بسیاری از کارکنان شرکت‌های نرم‌افزاری کرمانی هستند؛ اما این شرکت‌ها در استان نیستند.

او بر لزوم تشکیل منظم و مستمر این شورا تاکید کرد و در ادامه افزود: صنایع برای این حوزه اعتبار خوبی دارند؛ بنابراین  مراکز تولید علم و دانشگاهی باید از این ظرفیت استفاده کنند و در حوزه‌های قطعه‌سازی و سایر فعالیت‌ها با شرکت‌ها مشارکت داشته باشند.

رودری،  معاون برنامه‌ریزی استانداری کرمان گفت: ۷۵۳ نیاز فناورانه در بخش‌های مختلف استان کرمان احصاء شده که ۸۵ درصد آن در بخش صنعت و معدن است و باید بین مراکز تولید علم تقسیم شود.

در این جلسه قرار شد تا ۱۵ مهر تقسیم کار لازم بین مراکز علمی، دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری صورت گیرد و نتیجه در جلسه بعدی شورا ارائه شود.

در این جلسه کمیته‌های مختلف از جمله دانشگاه، صمت و جهاد کشاورزی گزارشی از فعالیت‌های هر کدام از ارگان‌ها در حوزه دانش بنیان را ارائه کردند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار