عملیات اجرایی کارخانه فرآوری خشکبار عناب در روستای سیوجان شهرستان خوسف با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی آغاز شد.

محمدی مدیر عامل کارخانه بسته بندی و فرآوری خشکبار عناب در حاشیه آیین کلنگ زنی این کارخانه که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در روستای سوجان شهرستان خوسف برگزار شد، گفت: برای راه اندازی این کارخانه، ۵۶ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده که زمینه اشتغال ۳۵ نفر را به صورت مستقیم فراهم می کند.

او افزود: ظرفیت تولیدی این کارخانه سالانه ۸۰۰ تن فرآورده عناب پیش‌بینی شده که مرحله نخست آن فروردین سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدی بیان کرد: شرکت تعاونی سیوناب در این زمینه با سرمایه‌گذاری پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و عضویت اولیه هفت نفر تشکیل شده است.

اشرفی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در ادامه این آیین گفت: هم اکنون هزار و ۱۶ تعاونی در بخش‌های مختلف خدماتی، اقتصادی و کشاورزی در استان فعال است.

او افزود: از این میزان حدود ۲۰۰ تعاونی مربوط به بخش کشاورزی است که شرکت تعاونی سیوناب «Sionab» از تعاونی های خوشنام استان محسوب می‌شود.

اشرفی بیان کرد: سال آینده، اقدامات خوبی از جمله بسته‌بندی و فرآوری محصول عناب استان در این تعاونی انجام می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی تصریح کرد: شناسایی افراد موفق در بحث تعاونی یکی از اولویت‌های ما است که برای رفع مشکلات این شرکت‌ها تلاش می‌کنیم.

او عنوان کرد: یکی از اقدامات جدی و اولویت دار ما برندسازی محصولات تولیدی شرکت‌های تعاونی است که در این زمینه تاکنون ۳۶ برند ثبت شده است.

اشرفی گفت: از پارسال تاکنون، ۴۲ تعاونی با اشتغالزایی برای ۸۱۹ نفر در استان راه‌اندازی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار