کمالوندی تصریح کرد: برقراری مجدد نظام راستی آزمایی پیشین مستلزم عمل کردن طرف‌های برجامی به تعهدات خود است.

بهروز کمالوندی روز پنجشنبه با اشاره به گزارش اخیر مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که برقراری مجدد نظام راستی آزمایی پیشین مستلزم عمل کردن طرف‌های برجامی به تعهدات خود است و مطالب گزارش فصلی اخیر مدیرکل آژانس تکرار موارد بی اساس قبلی با اهداف سیاسی بوده و هیچ نکته جدیدی جز بازی با عبارات برای اهداف خاص ندارد.

معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی در ادامه گفت: بدیهی است همانند گزارش‌های، قبلی سفیر و نماینده دائم کشورمان در جلسه هفته آینده شورای حکام پاسخ‌های حقوقی و مستدل ایران به گزارش اخیر مدیرکل ارائه خواهد کرد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران متذکر شد که برخی رسانه‌های بین‌المللی با تحریف و تفسیر و مصادره به مطلوب عباراتی که عمدی توسط مدیرکل مبهم تنظیم شده و مشحون از جزئیات غیر ضرور است، همانند گذشته فضا سازی‌های پوچ رسانه‌ای خود را با هدف القا غیرصلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای کشور دنبال می‌کنند.

به گفته کمالوندی برقراری مجدد نظام راستی آزمایی پیشین مستلزم عمل کردن طرف‌های برجامی به تعهدات خود است و نباید از ایران انتظار داشته باشند هنگامی‌که به تعهدات خود عمل نمی‌کنند و در حالی‌که تحریم‌های ظالمانه آنان علیه ملت ایران همچنان ادامه دارد، ایران پذیرای نظارت‌های فرا پادمانی نیز باشد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی شانزدهم شهریور با انتشار دو گزارش که در اختیار اعضای شورای حکام قرار گرفت ادعا‌های خود درباره مسائل پادمانی در موضوع هسته‌ای ایران را تکرار کرد و مدعی شد میزان ذخائر اورانیوم غنی‌شده ایران در حال حاضر ۱۹ برابر سقف تعیین‌شده در برجام است.

«رافائل گروسی» در گزارشی که فراز‌هایی از آن به رسانه‌های خارجی درز کرده، اعلام کرده است که ذخایر اورانیوم ایران در تاریخ ۳۰ مرداد با افزایش ۱۳۱.۶ کیلوگرمی به ۳ هزار و ۹۴۰ کیلوگرم رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۱۷ شهريور ۱۴۰۱
راستش بگید تو تورقوز آباد چه خبره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۱۷ شهريور ۱۴۰۱
هنوز به توافق نرسیدیم اونا دارن بر علیه ایران غلط زیادی می‌کنند اونوقت چطور شما در مورد راستی آزمایی حرف میزنید. به نظرتون اونا به عهدشون وفا می‌کنند. خیلی احمقانه است که اونا رو باور کنیم و بهشون اعتماد کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۷ شهريور ۱۴۰۱
آقا دلخوش به این توافق نباشد بازی سیاسی هست توافوقی در کار نخواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۳:۰۵ ۱۷ شهريور ۱۴۰۱
آیا رافائل گروسی تحت تاثیر اسرائیل و انگلیس و امریکا علیه ایران موضع گرفت؟ در ضمن اگر توافق برجامی به بعد از انتخابات کنگره امریکا موکول شود شرایط ایران هم به احتمال قوی عوض خواهد شد و غیر از آن چیزی خواهد بود که قبل از انتخابات کنگره میتوانست باشد. آقای رافائل گروسی هر روز نظرات مختلفی در باره ایران ارائه میکند و طبق سلیقه امریکا و انگلیس و اسرائیل رنگ میبازد. و این برازنده یک رئیس آژانس انرژی اتمی جهانی مستقل نیست. استقلال رای ندارد این فرد.
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۲:۴۹ ۱۷ شهريور ۱۴۰۱
رفع همه تحریمها و دریافت تضمینی پیشاپیش و تضمین همکاری آژانس با ایران چه در رفع تحریم و چه در دانش اتمی زیرا آژانس سر اصلی این قضیه است و گر نه هیچ عاقلی برنامه خود را بخاطر وعده های پوچ و توخالی و هیچ و پوچ متوقف نمیکند.
توان و دانش اتمی از دانش‌های پیشتاز و پیشرفته است که صدها صنعت را بدنبال خود می‌کشاند.و ویشرانی خوب همچون پیشرانهای اتمی برای دانش کشورمان و هر کشوری است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۷ شهريور ۱۴۰۱
این ره که ما و اروپایی ها و آمریکا می رویم به ترکستان است
آخرش هم تحریم جدید و فقیر تر شدن ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۱۷ شهريور ۱۴۰۱
حذف مفت و سیاست مفت باید ایرانی ایران را بسازد همین خود تحریمها چندین برابر پیمان شکنان و بدعهدانند ،جبهه غربی خود دارای سلاح اتمی و برای ایران نسخه توقف و تحریم میپیچد !!!!!آیا با عقل جور در می‌آید ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۱۷ شهريور ۱۴۰۱
سلام ،

برای تامین مایحتاج اروپا از نظر انرژی یک مشکل داریم و
آن اینکه ما عضو و محدود در اوپک هستیم ،

پیمان اشراقی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۱۷ شهريور ۱۴۰۱
انرژی اروپا به ما چه تحریمها را ابتدا باید بردارند
Iran (Islamic Republic of)
بختیاروند
۱۰:۴۳ ۱۷ شهريور ۱۴۰۱
غرب غلط اضافه میکند هیچ کشوری توان خود و دانشمندان و مردمش را با هیچ و پوچ عوض نمیکند زمستان سختی در پیش روی غرب است.
فقط اندکی صبر لازم است
آخرین اخبار