معاون رییس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: تنها مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران پاسخگوی مطالبات این خانواده‌ها نیست بلکه همراهی تمام دستگاه‌های اجرایی کشور در حل مشکلات این خانواده‌ها امری ضروری است.

سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی گفت: ده درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی و بیست درصد اعتبارات مجموعه صدا و سیما باید برای حوزه امور ایثارگران و شهدا هزینه شود.

او گفت: موضوع اشتغال خانواده‌های شهدا و ایثارگران به صورت ملی حل نمی‌شود، ظرفیت استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور محدود است، اما می‌توان مشکل اشتغال آن‌ها را با تشکیل کارگروه ویژه فرزندان شهدا و جانبازان بالای هفتاد درصد را حل کرد.

قاضی زاده هاشمی گفت: برای ۲هزار و ۴۷۲ نفر از ۳هزار و ۷۱۷  نفر خانواده شهدا و ایثارگران خراسان شمالی مسکن تامین نشده که امیدواریم وزارت راه و شهرسازی اهتمام جدی داشته باشد.

در خصوص  ساماندهی گلزار شهدای خراسان شمالی نیز،  رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور  گفت: از ۳۷۷ گلزار شهدا، ۲۸۹ گلزار ساماندهی شده، هفت گلزار در دست اقدام و ۸۱ گلزار نیز ساماندهی نشده اند.

 قاضی زاده هاشمی گفت: خانواده‌ شهدا و ایثارگران  ستون انقلاب را حفظ کرده اند لذا نهضت مبارزه با دشمنان ادامه دارد و هدف از این نهضت ایجاد الگوی مناسب برای نسل امروز است تا بدانند نسبت به دین خدا مسئول هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.