مدیرعامل شرکت آبفای سیستان و بلوچستان با اشاره به وضعیت ناپایدار منابع آبی در استان بیان کرد: آب شرب ۵ شهرستان و ۹۵۴ روستای منطقه سیستان و بخشی از شهر زاهدان به عنوان مرکز استان از چاه‌نیمه‌ها صورت می‌گیرد.

قاسمی  با بیان اینکه تأمین آب مردم مناطق یاد شده نباید به حقابه رودخانه هیرمند وابسته باشد گفت: همزمان با استقرار دولت سیزدهم و بازدید وزیر نیرو از منطقه سیستان، استفاده از ظرفیت چاه‌های ژرف به طور جدی در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفت و مجوز برداشت آب به میزان ۱۰ میلیون متر مکعب در سال توسط وزیر نیرو صادر شد.

به گفته قاسمی، استفاده از این پتانسیل آبی جدید، در دشت سیستان و منطقه گشت سراوان، به منظور انتقال و توزیع آب شرب انجام می‌شود که در این راستا پاکات پیشنهاد قیمت سرمایه‌گذاران اخذ و در مرحله بررسی و ارزیابی قیمت قرار دارد.

مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان در ادامه به تأمین بخشی از کمبود آب شرب شهر زاهدان از دشت حرمک به میزان ۲۵۰ لیتر بر ثانیه اشاره کرد و گفت: این طرح با تکمیل حفر و تجهیز ۱۰ حلقه چاه و خطوط انتقال آب وارد مدار بهره‌برداری شده و تأثیر آن به گونه‌ای بود که کمترین افت فشار و قطعی آب در شهر زاهدان سپری شد.

قاسمی افزود: به دلیل وجود پتانسیل منابع آب زیرزمینی در دشت هامون – هیرمند، مجوز حفر ۱۰ حلقه چاه جدید توسط وزارت نیرو صادر شد که در سال جاری عملیات حفاری آن در دستور کار شرکت قرار خواهد گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار