مدیرکل اوقاف و امورخیریه چهارمحال و بختیاری گفت: ۳۳ موکب مجوزدار از استان در قالب شش قرارگاه به زائران اربعین حسینی خدمات‌رسانی می‌کند.

حجت‌الاسلام حسن امیری اظهار داشت: این موکب‌ها در حوزه‌های مختلف فرهنگی، سلامت، پذیرایی و حمل و نقل در خدمت زائران اربعین حسینی هستند.

وی افزود: بزرگترین موکب چهارمحال و بختیاری موکب یک هزار و ۳۰۱ است که شش قرارگاه تخصصی در آن تجمیع شده است و این موکب ظرفیت اسکان دو هزار مرد و زن زائر وجود دارد.

حجت الاسلام امیری اضافه کرد: موکب بعدی در عمود ۶۳ واقع شده است که از سوی فعالان شهرستان‌های بروجن و لردگان راه اندازی شد و موکب دیگر نیز یک هزار و ۳۳۷ در میدان امام حسین (ع) مستقر شده است.


بیشتر بخوانید


وی با بیان اینکه ۴۰ مبلغ زن و مرد دارای فرم مخصوص و کارت شناسایی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی در موکب‌ها و در مسیر پیاده‌روی زائران ساماندهی شده اند، گفت: قرائت ادعیه، راهنمای زائران، پاسخگویی به سوالات شرعی، غرفه کودک و چند رسانه‌ای از جمله فعالیت‌های فرهنگی پیش بینی شده برای زائران اربعین است و در عمود ۱۳۰۱ نیز مبلغ چند زبانه مستقر شده تا به زائران دیگر کشور‌ها نیز خدمات‌رسانی شود.

حجت الاسلام امیری با توصیه رعایت مسائل بهداشتی به زائران، اظهار داشت: با توجه به اینکه هوا در کشور عراق گرم است و امکان گرمازدگی وجود دارد از همین رو توصیه می‌شود زائران آب و یخ همراه خود داشته باشند و از کلاه و چفیه استفاده کنند.

وی تصریح کرد: همچنین توصیه می‌شود تا زائران از توقف در مکان‌های پرازدحام پرهیز کرده، غذا‌های چرب کمتر مصرف کنند و مقداری لیمو یا آبلیمو نیز به همراه داشته باشند.

حجت الاسلام امیری ادامه داد: افرادی که قصد دارند در ثواب زیارت اربعین مشارکت کنند می‌توانند کمک‌های خود را با عنوان نذر اربعین به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۸۷۱۷۰۴۰۶۱ واریز کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار