معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی از اجرای طرح ضربتی ایمنی راه‌ها ویژه اربعین حسینی در استان خبر داد.

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی در سومین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان گفت: با توجه به آغاز اعزام موکب‌های عزاداری و مردم به سفر معنوی اربعین، طرح ضربتی ایمنی راه‌ها در استان اجرا می شود.

او افزود: ۵۷ موکب از استان به عراق اعزام شده اند و از هفته آینده نیز اعزام زائرین شروع می شود؛ بنایراین لازم است برای ایجاد ایمنی لازم برای جان مردم تهمیدات لازم انجام شود که مقرر شده است طرح ضربتی و ویژه این ایام تهیه و اجرا شود.

عباس زاده اظهار کرد: در این طرح همه نیروهای های امدادی و انتظامی شامل پلیس راه، هلال احمر، اورژانس و سایر دستگاه های خدمت رسان در جاده های خراسان جنوبی منتهی به مسیر اربعین مستقر می شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی همچنین بیان کرد: با توجه به بازگشایی مدارس و شروع سال تحصیلی جدید دستگاه ها‌ی اجرایی و خدمت رسان لازم است طرح ویژه‌ای را برای خدمت رسانی بهتر از جمله آسفالت معابر، خط کشی محل عابر پیاده، حصار کشی مدارس روستایی و همچنین برقراری سرویس مدارس روستایی را در نظر بگیرند.

او همچنین در خصوص اجرایی شدن مصوبات جلسه گذشته کمیسون ایمنی راه های استان گفت: اصلاح شیب شیروانی سطح راه‌های استان، احداث باند دوم حدفاصل فرودگاه و ورزشگاه غدیر، جداسازی اجرای آیلند مسیر بند دره و آماده سازی نیوجرسی‌ها از جمله مصوباتی است که در حال انجام است.

عباس زاده افزود: طبق مصوبات گذشته برای روان سازی ترافیک بنده دره و امیرشاه اقدامات لازم انجام شده و همچنین با توجه به امار تلفات جاده‌ای در شهرستان نهبندان و طبس جلساتی برگزار شود که در نهبندان این جلسات انجام شده و در طبس هم در آینده نزدیک این جلسه برگزار می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به کویری بودن محور‌های استان و افزایش واژگونی‌ها مصوب شده بود که نسبت به اصلاح شیب شیروانی محور موجود از محل اعتبارات مصوب بانددوم اقدام شود که همکاری از جانب اداره کل راه و شهرسازی در محورهای قاین، یزدان و کمربندی بیرجند اعلام شده و نتیجه باید به دبیرخانه کمیسیون منعکس شود.

او گفت: آمار ناوگان جهت سرویس دهی هم که به صورت گروهی تردد دارند به اداره صنعت، معدن و تجارت استان ارسال شده، اما هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

عباس زاده اظهار کرد: خطا‌های انسانی نقش بزرگی در تصادفات جاده‌ای دارند از این جهت آگاه‌سازی مردم و انجام کار‌های فرهنگی در شیوه مناسب رانندگی اغلب به نتایج مثبت منجر می‌شود و این مسئله آرامش را برای جامعه در پی خواهد داشت.

افزایش ۳۸ درصدی تلفات جاده‌ای در استان

سرهنگ رضایی رئیس پلیس راه خراسان جنوبی در ادامه این جلسه از افزایش ۳۸ درصدی تلفات جاده‌ای استان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴۷ نفر در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده اند که ۲۷ درصد آن کودکان و نوجوانان بوده اند.

او افزود: بیشترین تصادفات مربوط به واژگونی و خروج از جاده بوده است که در این واژگونی‌ها ۶۵ نفر فوت شده اند.

سرهنگ رضایی اظهار کرد: بیشترین این تلفات در محورهای مشهد- زاهدان و بندرعباس به مشهد و تهران در محورهای مواصلاتی استان بوده است.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون روزانه به صورت میانگین ۱۳ فقره تصادف در استان رخ داده و به ۲۳ دستگاه خودرو خسارت وارد شده است؛ همچنین روزانه ۱۰ نفر در راه‌های استان براثر سوانح رانندگی مصدوم می شوند.

او تصریح کرد: همچنین روزانه ۲ هزار و ۵۷ وسیله نقلیه در راه‌های استان اعمال قانون می‌شوند و ۲۰ دستگاه خودرو و هم ۳ دستگاه موتور سیکلت توقیف می‌شوند.

سرهنگ رضایی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۷۷ جلد گواهینامه رانندگان متخلف ضبط و برخی ابطال شده است.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: باتوجه به تقارن ایام اربعین حسینی از مردم خواهشمندیم که همه خود را موظف به رعایت قوانین در جاده ها بدانند تا شاهد کاهش تصادفات و سوانح رانندگی در سطح استان باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
همینکه ایام محرم شروع میشه ، ایمنی راهها به یاد مسئولین عزیز میفته ، چند روزی توی راهها خاکبازی صورت می گیره ، اربعین که تمام شد دوباره راه و ایمنی همه چیز فراموش میشه تا محرم سال بعد. گردنهای اسدآباد همدان از نقاط پر خطر مسیر زائرین کربلاست .نیاز به اقدام عاجل دارد !