رییس پلیس فتا کردستان نسبت به کلاهبرداری و تبلیغات کذب به بهانه اربعین حسینی به شهروندان و زائران هشدار داد.

سرهنگ مهدی دانش‌پور اظهار داشت: مجرمان سایبری در ایام اربعین پیامک جعلی برای شهروندان با موضوعات مختلف از جمله صدور ویزا، ثبت نام کاروان‌های زیارتی و دریافت نذورات ارسال می‌کنند و با کلیک کردن بر روی لینک، بد افزار‌هایی روی گوشی افراد فعال و با وارد کردن اطلاعات بانکی، حساب آن‌ها خالی می‌شود.

رییس پلیس فتا کردستان  از زائران خواست برای ثبت نام آیین اربعین به سایت samah.haj.ir مراجعه کنند و بیان کرد: همچنین افرادی در این ایام، با تبلیغات کذب و سواستفاده از عواطف و احساسات مذهبی مردم با بهانه جمع‌آوری کمک‌های مالی برای نیازمندان اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

او یادآور شد: در روشی دیگر مجرمان با درج آگهی‌های کذب در شبکه‌های اجتماعی از قبیل فروش اجناس و اقلام مورد نیاز پیاده روی اربعین با کمترین قیمت یا سفر ارزان قیمت و اقساطی به کشور عراق، کاربران را به درگاه‌های جعلی بانکی هدایت و در نهایت به اطلاعات بانکی هموطنان دسترسی و اقدام به برداشت غیر مجاز می‌کنند.

سرهنگ دانش‌پور ادامه داد: مجرمان سایبری با تبلیغ کاروان‌های غیررسمی با هزینه‌های پایین‌تر از طریق پیامک و یا شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند، لذا به زائران توصیه می‌شود با حفظ هوشیاری، اخبار مربوط به پیاده‌روی اربعین را صرفا از مبادی رسمی دنبال کرده و برای شرکت در این مراسم دینی، فقط از طریق کاروان‌ها و موسسات مجاز و مورد تایید سازمان حج و زیارت، اقدام کنند.

رییس پلیس فتا کردستان از زائران خواست از ارائه هرگونه اطلاعات هویتی و پرداخت وجه به افراد ناشناس خودداری کنند و اضافه کرد: مردم در صورت مشاهده هر نوع پیامک مشکوک یا سوال در حوزه سایبری با شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.