پزشک سرشناس اردبیل درگذشت

دکتر یوسف معماری پزشک سرشناس و از چهره‌های ماندگار اردبیل درگذشت.

دکتر یوسف معماری در سال ۱۳۲۰ ودر شهر اردبیل دیده به جهان گشود؛ وی دوران تحصیل ابتدایی و متوسطه را در مدارس سنایی و صفویه اردبیل طی نمود و سپس در رشته پزشکی ار دانشگاه تهران قبول و در رشته تخصصی چشم پزشکی از دانشگاه فارغ التحصیل می‌شود.

دکتر یوسف معماری که تخلص یوسف را برای اشعار خود برگزیده است، متخصص چشم و از اطبای ادیب اردبیل است که علاوه بر مداوای جسمی بیماران؛ روح هم نوعان خود را نیز به اشعار زیبایش تسلی می‌بخشد و با داروی کلماتی که در قالب ابیات می‌ریزد به درمان درد‌های عاطفی خوانندگان اشعارش می‌پردازد.

از دکتر یوسف معماری علاوه بر اشعار مختلفی که در جراید و مجلات به چاپ رسیده است یک جلد دیوان در مراثی و مناقب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام ویک جلد ترجمه اشعار خیام به زبان ترکی به زیورطبع آراسته گردیده که هر دو نایاب است.

دکتر معماری در سال‌های پیش از انقلاب به درخواست مردم در انجمن شهر نامزد و انتخاب می‌شود، در این انجمن که دکتر جلایی و دکتر منافزاده هم حضور داشتند با همکاری یکدیگر دکتر نائبی را به عنوان شهردار اردبیل انتخاب نمودند که این انتخاب باعث خدماتی در اردبیل شد که موجبات پیشرفت اردبیل را بوجود آورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.