فرشاد مهدیپور، معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه طی ماههای اخیر تلاش شده است حوزههای محتوایی رسانهها شناسایی و تقویت شوند، گفت: تشکیل جلسات مشورتی با مدیران نشریات در حوزههای گوناگون برای رسیدن به این مهم صورت گرفته است.
او حفظ جایگاه نشریات در سبد فرهنگی جامعه را ضروری دانست و با اشاره به اینکه مطابق نظرسنجیها مردم هنوز هم بخش قابل توجهی از اطلاعات مورد نیاز خود را از رسانههای رسمی دنبال میکنند، افزود: برآورد من این است که پس از دوران کرونا، رجعتی به رسانههای مکتوب صورت میگیرد و نشریاتی که محل تفکر هستند، حتما احیاء خواهند شد.
معاون مطبوعاتی، اصالت رسانه را در تولید محتوا دانست و با تاکید بر نقش موثری که رسانههای محتوامحور در جریانسازیها دارند، خاطرنشان کرد: تکلیف ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم تقویت حوزه محتوا است.
مهدیپور بحران مخاطب و رسانه را بسیار ریشهدارتر از مسئله کاغذ و گسترش فضای مجازی دانست و افزود: رسانههای کشور در دهه ۷۰ هم دچار مسائل اینچنینی بودهاند و از این جهت ما نباید در مسئلهیابی دچار انحراف شویم.