حجت الاسلام موحدی راد از افتتاح یک اغذیه فروشی و فعالیت یک واحد حوله بافی به همت خانواده زندانیان و مشارکت انجمن حمایت از زندانیان خبر داد.

حجت الاسلام موحدی راد رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: هر هفته در قالب طرح نذر هشتم، سرکشی از خانواده زندانیان در استان انجام می‌شود.

او افزود: امروز نیز در قالب این طرح، یک واحد اغذیه فروشی که به همت همسر یکی از زندانیان و مشارکت انجمن حمایت از زندانیان افتتاح شد و خانواده زندانی قرار است این واحد صنفی را مدیریت کند.

حجت الاسلام موحدی راد بیان کرد: همسر یکی دیگر از زندانیان نیز با کمک نهاد‌های حمایتی، در پارکینگ منزل خود، کارگاه بافت حوله پارچه‌ای را راه اندازی کرده و از آن بازدید شد.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی اظهار کرد: هدف کار انجمن حمایت از زندانیان این است که علی رغم استقرار زندانیان در زندان، خانواده آن‌ها رها نشوند و به مسائل اقتصادی، فرهنگی و معیشتی آن‌ها پرداخته شود.

او گفت: در ۵ ماهه نخست امسال، ۱۶۰ خانوار زندانی در انجمن حمایت از زندانیان پذیرش شده و بیش از ۹۰۰ مشاوره به آن‌ها داده شده است.

حجت الاسلام موحدی راد با اشاره به اینکه ۷ هزار و ۳۷۸ مورد کمک نقدی و غیرنقدی از خانواده زندانیان در این مدت صورت گرفته است، ادامه داد: ۱۰۵ مورد نیز برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده اند.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: ۹۸ مورد نیز به واحد‌های فنی و حرفه‌ای و حرفه آموزی معرفی شده اند.


بیشتر بخوانید


او هدف از معرفی این افراد به واحد‌های فنی و حرفه‌ای را کسب استقلال اقتصادی و تأمین معیشت خانواده زندانیان عنوان کرد.

حجت الاسلام موحدی راد با اشاره به حمایت سایر نهاد‌های حمایتی اظهار کرد: ۳۹۶ معرفی نامه نیز به نهاد‌های حمایتی داده شده است.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: ۲۵ دوره آموزشی نیز برای ارتقای سطح فرهنگی و علمی خانواده‌ها برگزار شده است.

او گفت: از ابتدای امسال با حمایت انجمن حمایت از زندانیان، ۹ زندانی از زندان آزاد شده اند.

حجت الاسلام موحدی راد بیان کرد: ۳۵ میلیارد تومان کمک غیرنقدی و ۱۹ میلیارد تومان کمک نقدی به خانواده زندانیان از ابتدای امسال اعطا شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.