رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: مدیر مدرسه حق اجبار کردن دانش‌آموز برای تهیه فرم مدرسه را ندارد.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه مدیر مدرسه حق اجبار کردن دانش‌آموز برای تهیه فرم مدرسه را ندارد، گفت: پوشش دانش‌آموزی در مدرسه قانون خود را دارد و باید شرایط زندگی و تحصیل در ایران به عنوان یک کشور اسلامی، مدنظر قرار بگیرد و خطوط قرمز در نحوه پوشش رعایت شود. در صورتی که دانش‌آموز فرمی متفاوت با سایر دانش‌آموزان، اما عرف‌پسند و مورد تأیید مدیر مدرسه برگزیند، مشکلی وجود ندارد و مدیر حق اجبار دانش‌آموز برای انتخاب فرم مدرسه را ندارد، اما احتمال می‌رود این موضوع آسیب روحی برای دانش‌آموز به همراه داشته باشد.


شهرام صانعی تصمیم‌گیری بر مدل فرم دانش‌آموزان و حتی انعقاد تفاهم‌نامه با تولیدی‌ها، نظارت بر دوخت و دوز، قیمت و کیفیت را در اختیار انجمن اولیا و مربیان مدرسه دانست و افزود: تیم‌های ارزیابی و انجمن‌های اولیا و مربیان در مدارس که خود نمایندگان سایر اولیا هستند، به منظور بازرسی و هماهنگی به واحد‌های توزیع مراجعه می‌کنند.


او ادامه داد: تصمیم نظارت اولیای دانش‌آموزان بر تهیه فرم مدارس که برای اولین بار طی سال جاری گرفته شد، دارای مزایای فراوانی است که از آن جمله می‌توان به نظارت حداقل پنج نفر از اولیای دانش‌آموزان روی دوخت و دوز فرم مدارس، اشاره کرد و قطعاً این امر موجب افزایش میزان رضایت بیشتر خواهد شد.


رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با اشاره به انتخاب فرم مجلل دانش‌آموزی در مدارس غیردولتی، تصریح کرد: بازدید و نظارت این حیطه به عهده رئیس اداره مشارکت‌های مردمی و مدارس غیردولتی واقع شده است.

او به تاکید ستاد امربه‌معروف و نهی‌از منکر استان اصفهان بر پرهیز از تجمل در فرم‌های لباس دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: به طور کلی مسئولیت اصلی کنترل این موضوع به انجمن‌های مدارس بازمی‌گردد و در صورتی که این موضوع مشاهده شود، برخورد لازم صورت می‌گیرد.

صانعی در پاسخ به عدم کیفیت فرم مدارس و نارضایتی والدین در این راستا، گفت: تهیه البسه مرغوب به طور قطع در یادگیری و بازدهی دانش‌آموزان تأثیرگذار خواهد بود و احساس خوشایندی برای آن‌ها دارد و از صفر تا صد این فرآیند در سال جاری توسط نمایندگان اولیای دانش‌آموزان کنترل خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
با سلام
"از والدین گرامی که تاکنون جهت تهیه لباس فرم اقدامی ننموده اند تقاضا داریم در فرصت باقیمانده طی هفته جاری در روزهای زوج از ساعت ۹ الی ۱۲ جهت سفارش لباس به ..... مراجعه نمایند". این پیامی است که برای ما ارسال شده که خوب این هم به شکلی اجبار برای لباس فرم مدرسه است و ما تهیه کردیم.