معاون وزیر علوم و تحقیقات گفت: امید و اعتماد از مسایل اصلی در جامعه دانشگاهی است، چرا که دشمن ایمان، امید و اعتماد دانشجویان را نشانه گرفته است.

معاون وزیر علوم عصر یکشنبه در دوره دانش‌افزایی و توانمندسازی اساتید بسیجی کشور در مشهد افزود: در حوزه سبک زندگی دانشجویان تاکنون اقدام خاصی صورت نگرفته و جریان سبک زندگی از مدار خود خارج شده است.

وی گفت: هزار و ١٠٠ صفحه اینستاگرامی شناسایی شده که به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای ترویج سبک زندگی دانشجویی فعالیت می کنند که این سبک هیچ سازگاری با دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت علوم ندارد و باید با هوشیاری اینگونه فعالیتها را خنثی کرد.

معاون وزیر علوم ادامه داد: اگر شیوه و سبک زندگی تغییر کند، نظام معرفتی دگرگون می شود.

کلانتری افزود: تحقق تمدن نوین اسلامی هدف نهایی انقلاب جمهوری اسلامی ایران است و دانشگاه در مسیر تمدن‌سازی نقش مهمی دارد.

او گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با اقشار دانشگاهی بر شناسایی وضعیت موجود و جهت‌گیری برای تحقق تمدن نوین اسلامی تاکید کردند که بسیج در این راستا نقش مهمی می تواند ایفا کند.

معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: بحث فرهنگی در دانشگاه ها نباید در حاشیه باشد و خروجی دانشگاه اسلامی باید افرادی نظیر شهید چمران باشند.

طرح ولایت اساتید در قالب دوره دانش‌افزایی و توانمندسازی اساتید بسیجی کشور در مشهد آغاز شد و به مدت چهار روز ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.