یک کارشناس رمزارز گفت: اولین قدم یک کلاهبردار پس از سرقت دارایی کاربران، تلاش برای پاک کردن ردپای خود است.

احسان مطلبی گفت: در زمان خرید و فروش ارزدیجیتال در صرافی و سامانه‌های رمزارز کشور احتمالا با پیام‌ها و هشدار‌های مرتبط با حساب‌های اجاره‌ای مواجه شده‌اید پیام‌هایی که تأکید می‌کنند اطلاعات حساب خود را در اختیار هیچکس قرار ندهید و نسبت به عواقب آن هشدار داده‌اند. 

او گفت: اولین قدم یک کلاهبردار پس از سرقت دارایی کاربران، تلاش برای پاک کردن ردپای خود است و یکی از روش‌های آن، استفاده از ماهیت ناشناسی رمزارز‌ها و خرید ارزدیجیتال با مبالغ به سرقت رفته است؛ اما برای خرید ارزدیجیتال در صرافی و سامانه‌های ایرانی، ایجاد حساب کاربری و احراز هویت الزامی است. به همین دلیل این افراد برای فعالیت‌های غیرقانونی و مجرمانه خود حساب‌های دیگر کاربران را اجاره می‌کنند.

وی افزود: در اختیار گذاشتن حساب خود به این افراد، عواقب جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت: با توجه به قانون کشور، مسئولیت تمام فعالیت‌های حساب کاربری با صاحب حساب است و علاوه بر جریمه‌های نقدی، خطر حبس نیز به عنوان شریک جرم برای مالک حساب اجاره‌ای وجود دارد.


مطلبی گفت: کلاهبرداران معمولا با وعده‌های سود هنگفت و آسان، برای دستیابی به حساب کاربران تلاش می‌کنند. همچنین این افراد در قالب تیم‌های حرفه‌ای ترید و معاملات رمزارز، از کاربران درخواست می‌کنند تا در صرافی‌ها حساب کاربری ایجاد کنند و اطلاعات آن را ارسال کنند.

این کارشناس گفت: مهم است کاربران بدانند که اطلاعات حساب کاربری خود را تحت هیچ شرایطی نباید در اختیار افراد قرار دهند. همچنین پشتیبانی صرافی و سامانه‌های ارزدیجیتال نیازی به اطلاعات حساب کاربری ندارند و در صورت مواجه با درخواست اطلاعات ورود به حساب کاربری، لازم است از اشتراک گذاری این اطلاعات خودداری کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار