مسئول آموزش بهورزان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به فعالیت ۱۴۵ خانه بهداشت در شهرستان کرمانشاه اشاره کرد و گفت : ۲۲۶ بهورز در حال حاضر به جامعه روستاییان این شهرستان خدمات رسانی می‌کنند.

پروانه قربانی مسئول آموزش بهورزان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : در چنین روزی در سال ۱۳۶۳ وزارت بهداشت با هدف کمک رسانی به سلامت روستاییان اقدام به تأسیس خانه‌های بهداشت زد.

وی هدف از ایجاد خانه‌های بهداشت را کاهش مرگ و میر در روستاییان، جلوگیری از عوارض حاملگی، آموزش مادران در زمینه رعایت بهداشت، واکسیناسیون و کنترل رشد و سلامت کودکان، مراقبت از سالمندان، جلوگیری از بیماری‌ها افزایش امید به زندگی و... عنوان کرد و افزود: افرادی کارآمد برای خدمت در این خانه‌های بهداشت باعنوان بهورز تربیت شدند.

مسئول آموزش بهورزان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: تلاش بهورزان در دورترین نقاط روستایی کشور سبب شده خدمات بهداشتی به روستاییان ارائه شود و علاوه بر کمک به سلامت روستاییان در سلامت جامعه شهری هم موثر است، چون که بیماری حد و مرزی نمی‌شناسد.

وی نقش بهورز در سلامت جامعه را حیاتی دانست و گفت: کاهش مرگ و میر مادران و کودکان در مناطق روستایی، حکایت از تلاش بهورزان دارند؛ ارتقای شاخص های بهداشتی کشور در گروی تلاش و فعالیت این عزیزان است.

قربانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در شهرستان کرمانشاه یک مرکز آموزشی بهورزی به هدف بهره‌مند کردن خانه‌های بهداشت از بهورزان دارای مهارت و اجرای برنامه‌های این مراکز وجود دارد.

وی به فعالیت ۱۴۵ خانه بهداشت در شهرستان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: ۲۲۶ بهورز در حال حاضر به جامعه روستاییان این شهرستان خدمات رسانی می‌کنند.

قربانی تصریح کرد: بهورز پیش از شروع به کار لازم است یک دوره آموزشی براساس ضوابط آموزشی گذرانده باشد و باید حتما بومی روستا باشد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.