معاون گردشگری استان کرمانشاه از ایجاد تحرک و جنب و جوش در هتل‌های قصرشیرین پس از وقفه‌ای چندساله خبرداد.

علی صابر معاون گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت مجدد اکثر هتل‌های قصرشیرین، گفت : حدود دو دهه پیش باتوجه به رونق مرز خسروی و تردد زوار عتبات عالیات از این مرز، حدود ۱۰ هتل در شهرستان قصرشیرین احداث شد.

وی ادامه داد: متاسفانه تجاوز آمریکا به خاک عراق و پس از آن ناامنی‌های این کشور به دلیل حمله داعش باعث شد تا بیش از یک دهه هتل‌های این شهرستان در سکوت و خاموشی به سر ببرند.

معاون گردشگری استان اضافه کرد: سال ۱۳۹۸ پس از سال‌ها به دلیل امنیتی که آنسوی مرز برقرار شده بود، مرز خسروی دوباره بازگشایی شد و این هتل‌ها هم فعالیت خود را از سر گرفتند، اما متاسفانه شیوع بیماری کرونا و بسته شدن مرز‌ها دوباره این هتل‌ها را به تعطیلی کشاند.

وی یادآورشد: خوشبختانه امسال پس از سال‌ها رکود، به دلیل بازگشایی مجدد مرز خسروی، فعالیت این هتل‌ها از سرگرفته شده و هم اکنون از ۱۰ هتلی که در این شهرستان قرار دارد، هشت هتل آماده پذیرش زوار هستند.

صابر ظرفیت این هتل‌ها را حدود ۹۰۰ تخت اعلام کرد و گفت: طبق آماری که گرفته ایم، اکثر ظرفیت این هتل‌ها برای ۱۶ شهریور به بعد پر شده است.

وی ادامه داد: روزانه حدود ۱۵۰۰ زائر از مرز خسروی عبور می‌کنند که اقامت بخشی از آن‌ها در هتل‌های قصرشیرین است.

معاون گردشگری استان با تاکید بر اینکه هتل‌های قصرشیرین آمادگی کاملی برای پذیرش زوار حسینی دارند، عنوان کرد: خوشبختانه از نظر زیرساخت‌های گردشگری هیچ مشکلی در شهرستان قصرشیرین نداریم و علاوه بر هشت هتل، یک واحد پذیرایی هم با ظرفیت ۲۰۰ نفر میزبان زوار هستند.

به گفته این مسئول، تا اربعین حدود ۲۰ موکب هم در مسیر قصرشیرین تا مرز خسروی ایجاد می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.