مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: به همت دولت و برنامه‌ریزی که در این دوره صورت گرفته، شاخص آبرسانی روستایی در استان با یک جهش ۲۰ درصدی به بیش‌از ۹۰ درصد خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با بیان اینکه طرح آبرسانی و انتقال آب از دریای عمان در دولت سیزدهم آغاز شد گفت: به همت دولت و برنامه‌ریزی که در این دوره صورت گرفته، شاخص آبرسانی روستایی در استان با یک جهش ۲۰ درصدی به بیش‌از ۹۰ درصد خواهد رسید.

علیرضا قاسمی گفت: در پی این سفر، مجوز شیرین‌سازی آب دریای عمان به میزان ۵۰ هزار متر مکعب برای تأمین نیاز آبی شهر‌ها و روستا‌های چابهار، کنارک و دشتیاری (روستا‌های نوار ساحلی)، صادر شد.

وی افزود: در مرحله نخست، ۲۵ هزار مترمکعب شیرین‌سازی انجام می‌شود که همه مراحل اداری و فرآیند‌های انتخاب سرمایه‌گذار در بازه زمانی کوتاه انجام و در قالب الحاقیه به سرمایه‌گذار موجود، اجرای طرح واگذار و هم‌اینک مراحل اجرایی طرح و خرید تجهیزات مورد نیاز آغاز شده است.

مدیرعامل آبفا سیستان و بلوچستان به تشریح بخشی از اقدامات این شرکت طی سال ۱۴۰۰ تاکنون پرداخت و گفت: در این مدت در قالب ۱۷ طرح آبرسانی در ۹ شهرستان جنوب و مرکز استان، آبرسانی به ۱۴۹ روستا با جمعیت ۸۶ هزار نفر از محل اعتبارات ملی و استانی صورت گرفت که متناسب با آن شاخص بهره‌مندی از آب آشامیدنی در سطح روستا‌های استان با جهش ۲ درصدی به حدود ۷۲ درصد رسید.

برچسب ها: آبرسانی ، آب و فاضلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار