وزیر آموزش و پرورش گفت:بر اساس آماری که از یونیسف گرفته شده است متوجه شدیم در دوران همه گیری کرونا آموزش مدارس ۱۱۱ کشور به صورت حضوری بوده است.

یوسف نوری در دومین روز از نخستین همایش ملی "آسیب شناسی روانی کرونا و مداخلات روانی_ اجتماعی"، گفت: ما با همکاری وزارت کشور و قوه قضاییه سامانه‌ای برای رصد آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان در اختیار داریم که آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان توسط این سامانه شناسایی شده و سپس به مشاوران ارجاع داده می‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در حال طراحی سکویی برای سنجش "نیمرخ روانی" دانش آموزان هستیم. ۱۴۵ آزمون وجود دارد تا نیمرخ اولیه فرد به دست آید. همچنین برای اینکه از فضای مجازی نا ایمن برگردیم، موتور جستجوی دانش آموزی ایمن "شادبین" را طراحی کردیم.

نوری در ارتباط با آموزش حضوری مدارس در دوران همه گیری کرونا، گفت: نتایج بررسی‌ها نشان داده است برخی کشور‌های اسکاندیناوی در طول همه گیری کووید ۱۹ اصلا تعطیلی نداشتند و بعضا در برخی کشور‌ها طولانی‌ترین مدت آموزش غیر حضوری شش ماه بود؛ اما ما این امر را ۲۶ ماه ادامه دادیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: بر اساس آماری که از یونیسف گرفته شده است متوجه شدیم در دوران همه گیری کرونا آموزش مدارس ۱۱۱ کشور به صورت حضوری بوده است.

وزیر آموزش و پرورش به آسیب‌های اقتصادی، جامعه‌شناختی و آموزشی تعطیلی مدارس در جهان اشاره و توضیح داد: طبق آمار‌های جهانی با تعطیلی مدارس ۱۶ درصد از سرمایه گذاری موثر حکومت برای دانش آموزان هدر می‌رود.

نوری با اشاره به "بازماندگی تحصیل" دانش آموزان به عنوان یکی از آسیب‌های آموزشی تعطیلی مدارس، خاطر نشان کرد: در دوران کرونا به ویژه در پایه اول ابتدایی با بازماندگی از تحصیل و یا عدم ثبت نام در این پایه مواجه شدیم و حدود ۴۰ هزار نفر به بازمانده‌های از تحصیل و یا عدم ثبت نامی‌ها در این پایه اضافه شد که آمار سنگینی است و به راحتی افت تحصیلی در پایه اول ابتدایی اتفاق افتاد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار