دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: جای برخی اصول و ارزش‌های انقلاب در کتب درسی خالی است و این موضع چندان خوبی برای ما نیست.

حسین تاریخی با اشاره به برگزاری انتخابات شورای مرکزی اتحادیه دانش آموزان گفت: این انتخابات در خلال کنگره برگزار می‌شود. دانش آموزان حاضر در این اجلاسیه، از ابتدای تابستان در رده‌های مدرسه ای، شهری و استانی رقابت کرده و به عنوان منتخبان استانی در کنگره حضور می‌یابند.

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به اینکه دانش آموزان دغدغه‌ها و مشکلات خود را به مسئولان در کنگره در میان می‌گذارند، گفت: یکی از محور‌ها، کنکور است که با توجه به فراز و نشیب‌ها و اظهارات مختلفی که درباره کنکور مطرح شده بود دچار ابهاماتی شدند که آن‌ها را در میان می‌گذارند. محور دوم کتب درسی است. تغییراتی در کتب برای آینده در حال انجام است، اما کمتر به نسبت میان حس و حال و نیاز‌های بچه‌ها با کتب درسی پرداخته شده است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره مصوبات جدید کنکوری گفت: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مصوبه رو به جلویی است، اما همچنان نگرانی‌هایی در پی دارد. بچه‌ها دچار سردرگمی و اضطراب شده اند. از سوی دیگر زیرساخت‌های برگزاری امتحانات به صورت نهایی از علامت سوال‌های جدی هستند که امید است به این دغدغه‌ها پاسخ داده شود. اما در نهایت اینکه کنکور متناسب با ارائه کیفیت آموزشی برگزار و از دامنه و فشار آن کاسته شود و پذیرش دانشجو را به یک سال معطوف نکنیم، می‌تواند گام رو به جلویی باشد که امید است مقدماتش را فراهم کنند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه برخی محتوای کتب درسی برای بچه‌ها مفید نیست اظهار کرد: بخشی از محتوا‌ها در هیچ مقطع زندگی دانش آموزان به کار نمی‌آید. درکنار آن، مسائلی را داریم که هیچ رد پایی از آن‌ها در محتوای درسی نیست. این انتظار وجود دارد که برخی اصول و ارزش‌های انقلاب در کتب درسی بیاید که جای آن‌ها خالی و محل سوال است که چرا این اتفاق نیفتاده است.

تاریخی ادامه داد: به نظر می‌رسد باید حذف برخی محتوا‌ها و افزودن مسائلی به محتوای کتب درسی مورد توجه قرار بگیرد.

وی درباره آمادگی دانش آموزان عضو اتحادیه برای ورود به سال تحصیلی پیش رو عنوان کرد: ما اردو‌های تخصصی "طلایه‌داران فردا" را طراحی کردیم که در همه استان‌ها برگزار و بیش از ۷۰۰۰ مسئول انجمن تحت آموزش قرار گرفتند و تلاش شد مهارت‌های لازم برای شروع تحصیلی را فرا بگیرند. محتوا‌های معرفتی لازم به صورت فشرده در اختیارشان گذاشته شد.

وی گفت: «طرح انسجام»، اولین برنامه است که عضوگیری آن در مدارس رقم می‌خورد. همچنین ورود به عرصه فعالیت‌های ورزشی در نیمه دوم پاییز را خواهیم داشت، پررنگ شدن مهارت کار گروهی و جمعی در کنار احیای بازی‌های سنتی و بومی از جمله اهدافی است که دنبال می‌کنیم.

تاریخی افزود: آسیب فرزندان ما در دوران کرونا غیرقابل انکار است. دسترسی بی محابای دانش آموزان برای ورود به فضای مجازی اثرات منفی خود را گذاشته است و مدت زمانی که دانش آموزان در گوشی می‌گذرانند دارد به مرحله خطرناکی می‌رسد که خودش را فردگرایی، انزوا و عدم تمایل به حضور در کار‌های جمعی دارد خودش را نشان می‌دهد. امسال یک هدف مهم ما در طراحی و برگزاری برنامه ها، تقویت فعالیت‌های گروهی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار