مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس از اتصال ۱۵ روستای استان به شبکه ملی اطلاعات ​و اینترنت پرسرعت همراه در قالب ۱۳۵۰ خانوار با اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریال ​خبر داد.

حمید سلیمان پور گفت: در یکماه گذشته با احداث دو سایت جدید توسط ایرانسل و ارتقای ۹ سایت موجود توسط همراه اول، دسترسی ۱۵ روستای جدید استان فارس به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت سیار فراهم شده است.

او، روستا‌های متصل شده توسط همراه اول را روستا‌های شهرک سایبان، شت وان، کهنه برهان، بلوچی، گاوبست و حسین آباد از توابع شهرستان لارستان، روستا‌های کماسیج و عروسک از توابع شهرستان قیر و کارزین، روستا‌های سررود، پیره دان و باطون از توابع شهرستان ممسنی، روستای زنجیران از توابع شهرستان فیروزآباد ذکر کرد.

سلیمان پور روستا‌های متصل شده توسط ایرانسل را روستا‌های سربست کرمه و ده دامچه از توابع شهرستان مرودشت و روستای سیبویه از توابع شهرستان بیضا عنوان کرد.

او، میزان اعتبار هزینه شده برای بهره برداری از این پروژه‌ها را مبلغ ۱۳۰ میلیارد ریال از محل طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعیت برخوردار شده از اینترنت پرسرعت همراه در این مناطق را ۵ هزار نفر در قالب ۱۳۵۰ خانوار بیان کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس مزایای اتصال این روستا‌ها به شبکه ملی اطلاعات را توسعه اقتصادی و تسهیل زندگی مردم دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.