همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه(س) مصادف با پنج ماه صفر، آئین بدرقه کاروان اربعین خادم الحسین (ع) در حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

 ۱۰۰۰ نفر از کارکنان نیروی شهرداری از جمله پاکبان، راننده و نیروی خدماتی و فنی (۶۰۰ پاکبان،۳۷۰ راننده و ۱۳۰ اتوبوس و ۶۰ اتومبیل خدمت رسان دیگر برای ارائه خدمت به زائران اباعبدالله در اربعین حسینی اعزام میشوند)

پس از تجمع در میدان شهدا و برای اخذ اذن خدمت به سمت حرم مطهر رضوی حرکت کردند و در بست حرعاملی نماز ظهر و عصر را اقامه کردند.

در ادامه مراسم اذن خدمت به زائران اربعین حسینی، آیت الله علم الهدی نماینده، ولی فقیه در استان در جمع خادمان اعزامی به کربلا گفت:دو حقیقت در وجود همه انسان‌ها وجود دارد، امید و عشق.

باورمندی که در ساختار فکر و اندیشه شما وجود دارد و به خدا و جریان‌های خدایی متصل هستید. اگر بناست نقطه عشق و امید را در زندگانی سعادتمندانه به دست آوریم و با آن مسیر زندگی را طی کنیم، حرکت در مسیر خدا و اهل بیت است.

دل بستگی به حقیقتی که در تمام زندگی همراه انسان باشد آن فقط مقام ولایت و خداوند است.

رفتن به زیارت سید شهدا ارزشمند است، اما خدمت به زائران ابا عبدالله جایگاه ویژه‌ای دارد و شما خادمان که در مسیر خدمت به زائران امام حسین (ع) گام بر میدارید شایسته اجری عظیم هستید.

ارجاعی شهردار مشهد در جمع خادمان اربعین حسینی گفت: امروز قلب تمام شیعیان به شوق دیدار حرم امامان مطهر میتپد، شما خادمان عزیز سعادت حضور و خدمت در کنار مضجع امام مهربانی‌ها را داشتید و امروز سفر در راه خدمت در جوار امام حسین (ع) را در پیش رو دارید.

او در خصوص خدمات گروه اعزامی افزود:راهنمای زوار امسال در کنار پاکبانان و رانندگان برای اولین بار خدمت رسانی می‌کنند. خدمتی که زائران اربعین حسینی را قرار است موجب جلوگیری از سرگردانی زائران شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.