رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) هرمزگان گفت: محتوایی که در فضای اینترنتی قرار می‌گیرد هیچ وقت به طور کامل از فضای مجازی پاک نمی‌شود.

سرهنگ احسان بهمنی به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: محتوایی که در فضای اینترنتی قرار می‌گیرد هیچ وقت به طور کامل از فضای مجازی پاک نمی‌شود، بنابراین پیش از آنکه تصویر یا فیلمی را در اینترنت بارگذاری کنید به این موضوع فکر کنید که این تصاویر می‌توانند در دسترس افراد بسیاری ازجمله همکاران، رئیس، خانواده و حتی بسیاری از افراد مزاحم قرار گیرند.

سرهنگ بهمنی گفت: هرگز شماره تلفن و آدرس خود را در فضا‌ی مجازی قرار ندهید، حتی اگر به دوستان مجازی خود اعتماد کامل دارید باز هم با سیاست و آینده‌نگری بیشتری رفتار کنید.

او گفت: اگر از کسی مثل رئیس، معلم و یا همکار خود شکایتی دارید آن را در اینترنت منتشر نکنید، چرا که تبعات آن متوجه خود شما خواهدشد،در اینگونه مواقع بهتراست از روش مکالمه رو در رو استفاده و مشکل خود را حل کنید.

رئیس پلیس فتای هرمزگان گفت: اطلاعات حساب، شماره و رمزکارت خود را به سایت‌های غیرمعتبر ندهید و در صورتی که کسی این اطلاعات را از شما خواست با احتیاط بیشتری برخورد کنید.

سرهنگ بهمنی گفت:نوشتن جوک یا مطالب کلی، مشکلی برای فرد ایجاد نمی‌کند، ولی انتشار تمام جزئیات زندگی مثل خرید کردن، رفتن به رستوران یا کافی شاپ و... نه تنها ضروری نیست بلکه گاهی حتی می‌تواند درد سرساز شود.

برچسب ها: فضای مجازی ، پلیس فتا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.