طرح ۳۱۳ با هدف کنترل از آسیب‌های اجتماعی در خوزستان اجرایی شد.

طرح ۳۱۳ با حضور حجت الاسلام علی جعفری معاون فرهنگی کمیته امداد کشور حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی فرد نماینده، ولی فقیه درخوزستان حجت الاسلام هرمز مشاور رئیس کمیته امداد روحانیون و مجریان طرح ۳۱۳ در استان خوزستان برگزار شد.

معاون فرهنگی کمیته امداد کشور گفت: طرح ۳۱۳ با مشارکت کمیته امداد، سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه‌های علمیه به منظور ارتقاء سطح باور‌های دینی و آگاهی مددجویان تحت حمایت و نیازمندان اجرایی شده است.

حجت الاسلام جعفری می گوید: شناسایی و اولویت بندی نیاز‌های فرهنگی و اجتماعی و معیشتی، پیگری مسایل خانوادگی ازدواج طلاق پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی توانمند سازی فرهنگی بازگشت به تحصیل در قالب طرح ۳۱۳ یکی از مهم‌ترین خدمات فرهنگی کمیته امداد است.

معاون فرهنگی کمیته امداد کشور طرح ۳۱۳ را گامی نوین و موثر برای ارائه خدمات اثربخش به مددجویان مناطق روستایی به منظور افزایش کیفیت زندگی و معیشت محرومان، عنوان کرد و گفت: بر اساس این طرح روحانیون مستقر در روستاها، در دیدار چهره به چهره با خانواده‌ها، مسائل فرهنگی و مشکلات معیشتی آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند.

حجت الاسلام جعفری گفت: شناسایی افراد نخبه شکوفایی استعداد‌ها و ارتقاء توانایی ها، توانمندسازی فرهنگی خانواده‌های تحت حمایت را از دیگر اهداف اجرای این طرح است و حضور مستمر روحانیون فعال در این طرح، اثر بسیار زیادی در تقویت ابعاد معنوی مددجویان تحت حمایت داشته است.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان با بیان اینکه در قالب طرح ۳۱۳ که از سال قبل آغاز شده هم اکنون تعداد ۶۰ روحانی با این نهاد همکاری دارند گفت: این تعداد روحانی ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی و مشاوره‌ای به بیش از ۸۰۰ خانواده مددجو را عهده دار هستند و اولویت خدمت رسانی نیز مناطق حاشیه‌ای در نقاط مختلف استان است.

جمال شیبه گفت: در فاز دوم این طرح هم اکنون در استان خوزستان با ۱۸۰ روحانی منطقه هدف گذاری شده است که روحانیون برای کمک به خانواده‌های مددجو به این مناطق اعزام می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان می گوید: طرح ۳۱۳ با هدف ایجاد ارتباط مستمر و مؤثر روحانیون با خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد از طریق فعالیت‌های فرهنگی در قالب تبلیغ چهره به چهره با رویکرد تحکیم بنیان خانواده و تقویت باور‌های دینی و کنترل آسیب‌های اجتماعی با محوریت روحانیون در روستا‌ها انجام می‌شود.

این مقام مسئول گفت: طرح سبب می‌شود تا خدمات مؤثر فرهنگی و معیشتی به خانواده‌های تحت حمایت ارائه شود، افزود: این طرح یک طرح تربیتی و خانواده محور است، روحانی به همراه همسر خود با خانواده‌های تحت حمایت ارتباط مؤثری دارند تا بتوانند با کمک نسبت به شناسایی و اولویت بندی مسائل نسبت رفع مشکلات خانواده‌ها اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار