رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری از صلح و سازش در یک فقره پرونده قتل عمد در شهرستان کوهرنگ خبر داد.

آقای بهرامی اظهار داشت: در نتیجه تلاش‌های مستمر اعضاء شوراهای حل اختلاف و بزرگان طوایف بختیاری و همچنین پیگیری‌های مسئولان قضایی یک فقره پرونده قتل عمد در شهرستان کوهرنگ به صلح و سازش خاتمه و متهم پرونده که محکوم به قصاص نفس بود با رضایت اولیاء دم از چوبه دار رهایی یافت. 

بهرامی افزود: با توجه به قرار داشتن در ایام سوگواری و عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خانواده مقتول به حرمت این ایام و به عشق سیدالشهدا (ع) از حق قانونی و شرعی خود برای قصاص متهم گذشتند و موجب شدند تا وی برای بازگشت به زندگی و جبران خطا‌های گذشته فرصتی دوباره به دست آورد.


بیشتر بخوانید


رئیس کل دادگستری استان در ادامه بیان کرد: ترویج فرهنگ گذشت و اصلاح ذات البین یکی از ارکان مهم سند تحول قضایی به شمار می‌آید که در قالب کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی و افزایش سطح رضایتمندی مردم تسری می‌یابد. 

وی افزود: در این راستا مرکز توسعه حل اختلاف استان با بهره گیری از ظرفیت‌های ریش سفیدان، معتمدان محلی و سفیران صلح ضمن عملیاتی سازی سیاست‌های دستگاه قضا سعی بر حل مشکلات مردم در مسیری جدای از روند قضایی و اداری دارد که ماحصل آن ترویج فرهنگ بخشش و اعتلای اخلاق مداری در جامعه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.