بیرجند- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: مهرماه امسال بیش از ۱۸۵ هزار دانش آموز وارد مدارس خراسان‌جنوبی می‌شوند که از این تعداد ۲۰ هزار نفر دانش آموزان پایه اول ابتدایی هستند.

موسوی‌نژاد گفت: مهرماه امسال بیش از ۱۸۵ هزار دانش آموز وارد مدارس خراسان‌جنوبی می‌شوند که از این تعداد ۲۰ هزار نفر دانش آموزان پایه اول ابتدایی هستند.

او با بیان اینکه از این ۲۰ هزار حدود ۱۸ هزار دانش آموزان وارد دایره سنجش سلامت شدند، افزود: سنجش سلامت دانش آموزان ورودی به مدارس هنوز ادامه‌دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی ادامه داد: البته برخی از دانش آموزان در هنگام ورود به پیش دبستانی سنجش سلامت را انجام داده‌اند.

او درباره برخی مشکلات پیش آمده در مورد ثبت نام دانش آموزان گفت: برخی از والدین اصرار دارند که فرزند خود را در مدرسه خاصی ثبت نام کنند که این موضوع به واسطه محدودیت مدارس مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

موسوی نژاد  ادامه‌داد: تأکید ما بر این است که اولویت ثبت نام با دانش آموزانی است که در محدوده جغرافیایی همان مدرسه سکونت دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی اظهار کرد: برای اثبات سکونت در محدود جغرافیایی مدرسه نیز می‌توانند قولنامه اجاره خانه، قبض آب و برق و …را ارائه دهند.

او  در پاسخ به این سوال که اگر یک زوج در منزل پدر و مادرشان سکونت داشته باشند که در این بین نه قولنامه اجاره و نه قبض آب و برق به نام والدین دانش آموزان وجود دارد برای ثبت نام چه اقدامی باید انجام دهند، بیان کرد: در این مورد قبض آب و برقی که به نام پدربزرگ دانش آموز است، کفایت می‌کند.

موسوی نژاد یادآور شد: همه تلاش ما بر این است که کار ثبت نام دانش آموزان با سهولت بیشتری انجام گیرد و با آرامش خاطر در مهرماه وارد مدارس شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در مورد هزینه‌های أخذ شده در هنگام ثبت نام بیان کرد: به جز مدارس خاص مانند مدارس استعداد‌های درخشان و یا نمونه و غیرانتفاعی مدارس حق أخذ هیچ گونه وجهی به جز هزینه کتاب و بیمه از دانش آموزان ندارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.