آغاز ساخت ۵۰۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن در ملایر

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملایر گفت: عملیات اجرایی ساخت ۵۰۲ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در این شهر آغاز شده است.

داود سوری گفت: اجرای این پروژه در زمینی به مساحت سه هکتار آغاز شده و در حال حاضر مراحل آماده‌سازی زمین با ۶۰ درصد پیشرفت درحال انجام است.

او گفت: بیش از ۱۵ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن ملایر ثبت‌نام کرده‌اند و قرار است ۳۵۰ هکتار از زمین‌های حاشیه شهر به طرح جامع شهری افزوده شود.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملایر گفت۹۱۴ نفر در طرح نهضت ملی مسکن شهر‌های با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۲۰۰ نفر تایید شده‌اند که بیشتر متقاضیان از شهر‌های ازندریان و سامن هستند.

سوری به فعالیت‌های این نهاد در حوزه مسکن روستایی و نوسازی مساکن روستایی اشاره کرد و گفت: ۱۸ هزار و ۷۰۰ واحد مسکن روستایی در این شهرستان مقاوم‌سازی شده است.

او تعداد مساکن روستایی این شهرستان را ۲۵ هزار و ۶۰۰ واحد عنوان کرد و گفت: تاکنون ۷۳ درصد از واحد‌های مسکن روستایی این شهرستان مقاوم‌سازی شده که از شاخص ۵۴ درصدی کشوری بالاتر است.

به گفته مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملایر گفت:مبلغ تسهیلات مسکن روستایی ۱۰۰ میلیون تومان است که با توجه موقعیت جغرافیایی ملایر در جنوب استان و قرار گرفتن در مجاورت گسل به ویژه در روستا‌های هم مرز با نهاوند، ضروری است این ملبغ افزایش یابد.

سوری همچنین از صدور ۲۱ هزار و ۷۰۰ سند مالکیت روستایی در این شهرستان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۷۵ درصد از اماکن روستایی این شهرستان سند مالکیت دریافت کرده‌اند.

او گفت:۱۶۰ روستا در سطح این شهرستان نیاز به بازنگری طرح هادی دارند، گفت: در حال حاضر بازنگری طرح هادی ۲۰ روستا از محل اعتبارات سال گذشته، انجام شده است.

سوری ادامه داد: بازنگری طرح هادی ۳۷ روستا نیز در صورت تخصیص اعتبار از محل اعتبارات امسال انجام می‌شود.

به گفته مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملایر گفت:در شهرستان ملایر ۲۰۴ روستای دارای سکنه داریم که از این تعداد تاکنون در ۱۳۰ روستا، طرح هادی و بهسازی اجرا شده و فاز اول طرح هادی ۹۴ روستا نیز به اتمام رسیده است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملایر گفت:تخصیص ۳۵ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح هادی روستا‌ها در سال گذشته، اظهار داشت: ۱۲ میلیارد تومان از این مبلغ برای جدول‌سازی و زیرسازی روستا‌ها هزینه شده و تکمیل آن‌ها نیازمند اعتبار است.

 شهرستان ملایر با جمعیتی بالع بر ۳۰۰ هزار نفر در ۷۵ کیلومتری شهر همدان واقع شده است.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.