تحویل ۳۹۰ واحد مسکونی به خانواده‌های دارای دو عضو معلول در استان همدان

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن کشور از تحویل ۳۹۰ واحد مسکونی به خانواده‌های دارای دو عضو معلول در این استان خبرداد.

فرهاد خاکی پور در نشست هیات امنا و انتخابات انجمن خیرین مسکن‌ساز استان همدان گفت: مدت زمان فعالیت هیات مدیره قبلی استان تمام شده بود و تعدادی از افرادی که در گذشته در این انجمن فعالیت می‌کردند هم اکنون در استان حضور ندارد بنابراین تصمیم به ترمیم هیات امنا گرفتیم.

انتخابات انجمن خیرین مسکن‌ساز استان همدان در حالی برگزار شد که اعضای اصلی هیات امنا در جلسه حضور نداشتند بنابراین برگزاری انتخابات تا جلسه بعدی به تعویق افتاد.

او به فعالیت‌های صورت گرفته از سوی خیرین مسکن ساز کشوراشاره کرد وموفقیت‌های این مجموعه را به دلیل حضور افراد متدین، متعهد، با تجربه و با اخلاص دانست.

خاکی پور گفت: مهمترین اهداف این جلسه حل مشکلات اقشار نیازمند فاقد مسکن جامعه است ومسئولین نیز باید در این جهت با تمام توان همکاری داشته باشند.

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز کشور در ادامه گفت:ابتکار خوبی در تأمین مسکن خانواده‌های دارای دو معلول و یا بیشتر با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان بهزیستی، بنیاد مستضعفان، و خیرین درکشور انجام شده است.

او گفت: ۳۹۰ واحد مسکن در استان همدان به خانواده‌هایی که دارای دو عضو معلول هستند تحویل داده شد.

خاکی‌پور گفت: با توجه به قانون جهش مسکن انجمن خیرین مسکن‌ساز اجازه ساخت مسکن را دارد بنابراین هدف خیرین براین ست که خانه‌ها با قیمت تمام شده به دست مردم برسد.

او گفت: می‌توانیم تا هنگامی که مشکل مسکن آن‌ها برطرف شود در قالب تعمیر، تکمیل و تجهیز خانه‌ها کمک کنیم.

این مسئول در ادامه می‌گوید: ما برای طرح خانه استیجاری نیز برنامه داریم تا آن را در شهر‌های جدید انجام دهیم.

به گفته مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز کشور؛ انجمن ساخت ۳۸ هزار مسکن را در دستور کار دارد که تاکنون ۲۲ هزار واحد در کشور به بهره‌برداری رسیده است.

خاکی‌پور گفت: استان همدان بزرگانی دارد که حتی می‌توانند به استان‌های همجوار نیز کمک رسانی کنند.

معاون عمرانی استاندار همدان هم گفت: کشور و مردم ما از گذشته‌های دور دست خیر داشتند و در تمام امور خیریه مشارکت جدی داشتند و بعد از انقلاب، امکان توسعه تشکل‌های مردم نهاد و مجامع خیریه بیش از پیش فراهم شد.

فرزاد تیموری در ادامه گفت: همواره حاصل کار خیرین در تمام حوزه‌ها بسیار شایسته و قابل توجه بوده است.

او گفت: باید با هماهنگی یکدیگر در رفع موانع تلاش کنیم و زمینه حضور خیرین را فراهم تا بتوانیم یک تشکل پویا داشته باشیم.

به گفته او؛ وضعیت مسکن در کشور بحرانیست و هزینه مسکن و اجاره خانه هم به شکل وحشتناکی افزایش داشته و مردم مشکلات زیادی دارند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان  هم گفت: طبق دستور حضرت امام در جهت حل مشکل مسکن محرومین در صدد هستیم از ظرفیت خیرین بهره‌مند شویم.

مسعود رضایی گفت: این تشکل غیردولتی و وظیفه امدادرسانی به محرومین را دارد واز این طریق هم تعدادی افراد در همدان صاحب مسکن شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.