استاندار همدان گفت: اختصاص ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای ۱۷۹ طرح از دستاورد‌های سفر رئیس جمهور به این استان بود.

علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص دستاورد‌های سفر ریاست جمهور گفت: سی‌امین سفر ریاست جمهور به همدان انجام و خوشبختانه سفری ماندگار و تاریخی شد.

او گفت: آنچه در این سفر دارای اهمیت بود حماسه بزرگی بود که مردم دارالمومنین خلق کردند و استقبال باشکوهی داشتند انچنان که اقای رئیس فرمودند همدان همانطوربود که تصور می‌کردم.

استاندار همدان گفت: بزرگترین دستاوردی که به یادگار ماند دیدار حماسی و باشکوه مردم با رئیس جمهور بود، حضور ایشان در مرکز استان و شهرستان کبودراهنگ و وزرا در شهرستان نشان از ارتباطه بدون واسطه مردم و رئیس جمهور و وزرا بود و یک شور و نشاط خاصی در استان ایجاد کرد.

او در ادامه گفت: رئیس جمهور از نزدیک با مسائل استان آشنا شدند، در این سفر آیت الله رئیسی سفری به پایگاه نوژه داشت و از نزدیک زحمات و تلاش‌های فرزندان عزیز ما در این مجموعه آشنا شدند کسانی که در حفظ و حراست آسمان ما تلاش دارند.

قاسمی‌فرزاد گفت: دیدار با مردم کبودراهنگ هم با اهمیت بود و دیدار سرزده و غیرمترقبه هم در روستای کردآباد که هیچ بیکاری در این روستا وجود نداشت داشت و دیداری هم از خانواده شهدا در این روستا انجام داد.

او از استقبال مردم همدان از رئیس جمهور که نشان از ولایتمداری و پایبندی به نظام دارد ابراز خرسندی کرد ودر ادامه گفت: خوشبختانه وحدت و انسجام هم بین مسئولان استان وجود دارد و قدردان همه هستم.

استاندار همدان گفت: خوشبختانه در این سفر کوچکترین حاشیه‌ای نداشتیم همچنین باید بگویم شما اصحاب رسانه هم انعکاس خوبی داشتید و آینه شفاف و روشنی از استان برای جهان مخابره کردید که قدردانی می‌کنم.

قاسمی فرزاد گفت: دو ماه پیش مرکز ارتباطات مردمی در دو مرکز با حضور ۸۰۰ نفر از کارکنان انجام شد و ۲۰۰ سیستم برخط آنلاین برای پاسخگویی نیز راه‌اندازی شده بود.

به گفته او؛ ۲۸ جلسه با حضور بازرس رئیس جمهور و هفت دیدار مردمی انجام و ۱۲۰ نفر از بسیج ادارات برای حضور مردم و راهنمایی آن‌ها انجام و ۱۵ نفر بازرس آموزش دیدند تا گزارش‌هایی از ۲۷ مرکز تهیه شود، گرفتن ۴۰ هزار و ۶۵۶ تماس مردمی در مرکز سامد که ۳۷ هزار و ۴۳۶ مورد درخواست‌هایی بود که ثبت و شماره ثبت ارسال شد.

استاندار همدان مجموع کل نامه و تماس‌های مردمی را ۷۱ هزار و ۴۳۱ مورد اعلام کرد و گفت: در مدت یک روز به دستگاه‌های ذی ربط برای رسیدگی ارجاع شد تا رسیدگی شود.

او در خصوص دستاورد‌های عمرانی و اقتصادی گفت: تقریبا بیش از ۶ ماه قبل از سفر بررسی از استان داشتیم و طرح‌های نیمه تمام شهرستان شناسایی و برای هر طرح یک فرم گزارش کاربر تهیه شد.

قاسمی فرزاد گفت: با توجه به تعدد طرح‌های بالای ۵۰ درصد که پیشرفت و بررسی آن‌ها در طول مدت دو ماه با دقت انجام شد و با اقدامی خوبی که در حوزه معاونت عمرانی انجام شده بود کار را برای همکاران مجموعه نهاد آسان کرد و طرح‌ها را در اختیار آن‌ها قرار دادیم و در نهایت ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات را واجد شرایط معرفی شد.

او گفت:با پیگیری‌ها ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طرح برای استان تعریف شد وبا جلسات مختلف مجموع مصوبات و اعتبارات بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد تومان مشتمل بر ۱۷۹ طرح مورد تایید قرار گرفت.

استاندار همدان گفت: در طرح‌های سفر ۱۳ طرح در مجموعه آموزش و پرورش مورد تصویب قرار گرفت که ۸۷۵ میلیارد تومان اعتبار داشت همچنین در حوزه پایش و امنیت استان ۶۱ میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات مورد تصویب قرار گرفت.

به گفته استاندار ۱۲ طرح بالغ بر یک هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه بهداشت و درمان تصویب شد.

قاسمی فرزاد در ادامه گفت:در حوزه جهاد کشاورزی که رتبه سوم اعتبار را دارد ۲ هزار میلیارد تومان و برای اداره تعاون ۱۴۳ میلیارد تومان تخصیص یافت ودر حوزه وزارت راه و شهرسازی که رتبه اول اعتبارات تخصیص یافته ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت که مهمترین آن چهارخطه کردن محور همدان و علیصدر بود.

او گفت: به وزارت صمت ۳۸۴ میلیارد اعتبار تخصیص یافت و وزارت فناوری ۲۲ طرح و ۳۴۰ میلیارد تومان طرح وزارت فرهنگ تخصیص یافت.

استاندار همدان گفت: در حوزه نیروی انتظامی هم ۱۲۰ میلیارد تومان برای چهار طرح تخصیص یافت، برای وزارت نفت ۶ طرح با ۲۵۳ میلیارد تومان و وزارت ۱۹ طرح با ۲ هزار و ۲۴۶ میلیارد تومان در استان تصویب شد.

او گفت: در وزرش و جوانان بیش از ۹ میلیارد تومان و بنیاد شهید ۲۵ میلیارد تومان از جمله برای مرمت گلزار شهدا وبرای بنیاد مسکن دو طرح و کمیته امام (ره) ۳۰ میلیارد تخصیص یافت.

قاسمی فرزاد گفت: همچنین ۳۰ میلیارد تومان به بنیاد حفظ و آثار و بنیاد مستضعفان، ۴۰ میلیارد تومان برای هلال احمر، و تکلیفی که بانک ملی برای پرداخت تسهیلات ودیگر طرح‌ها داشت.

او گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش صنایع، کشاورزی با ۱۹۶ طرح وتخصیص اعتبار لازم برای ازدواج آسان زوجین نیز از دیگر موارد است.

استاندار همدان گفت: در مجموع ۱۴هزارمیلیارد تومان دستاورد این سفر بود و پیگیر اجرای مصوبات هستیم و روز گذشته جلسه‌ای با معاون اجرایی رئیس جمهور در این خصوص برگزار کردیم.

او درباره طرح جامع شهری هم گفت: با توجه به مدیریت شهری ایراد‌هایی وارد کرده بودند و جلسات متعددی برگزار شد و درنهایت مشاور را مکلف کردند که بازنگری در این زمینه باشد که بعد از تکمیل مراحل خود را طی خواهد کرد.

قاسمی‌فرزاد گفت: در حوزه وزارت ارتباطات و فناوری یک طرح است که آن ایجاد و توسعه و ارتقای پوشش تلفن همراه در روستا‌های بالای ۲۰ هزار جمعیت است.

اودر خصوص آبرسانی به همدان گفت: انتقال آب پایدار به استان انجام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.