به مناسبت هفته دولت و با حضور مسئولان ارشد سیاسی، اجرایی و بهداشت و درمان استان فارس، پروژه‌های سلامت در شهر‌های شیراز و صدرا به بهره برداری رسید.

همزمان با هفته دولت، سه پروژه جدید در بیمارستان حاج محمداسماعیل امتیاز و فوریت‌های جراحی شهید رجایی، ۲ پروژه در شهر جدید صدرا و یک پروژه در جنوب شرقی شیراز با حضور استاندار، معاونان استانداری، رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی و مسئولان محلی، افتتاح شد.

طی مراسمی و با حضور استاندار فارس، فرماندار شیراز، معاون هماهنگی و امور زائرین استانداری فارس و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بخش‌های اورژانس، بستری و بخش اداری بیمارستان امتیاز و فوریت‌های جراحی شهید رجایی، به چرخه ارائه خدمت در بزرگترین مرکز ترومای جنوب کشور پیوست.

بخش اورژانس این مرکز درمانی، نخستین پروژه مورد بهره برداری امروز در بیمارستان امتیاز و فوریت‌های جراحی شهید رجایی بود که با زیربنای ۷۷۶ مترمربع و ۱۶ تخت بیمارستانی، به دست پدر شهید مدافع سلامت، شهید «مریم رحیمی» به بهره برداری رسید.

بخش بستری بیمارستان امتیاز و فوریت‌های جراحی شهید رجایی نیز دیگر خدمتی بود که امروز و همزمان با هفته دولت، در این مرکز درمانی به بهره برداری رسید.

بخش بستری جدید بیمارستان امتیاز و فوریت‌های جراحی شهید ر جایی با۸۰۰ مترمربع زیربنا و ۳۲ تخت بستری و بخش اداری نیز امروز به بهره برداری رسید.

افتتاح این پروژه‌ها که با صرف ۲۵میلیارد تومان اعتباراجرایی شده و افزایش تعداد تخت‌های اورژانس در بزرگترین مرکز ترومای جنوب کشور، امکان پذیرش و خدمت رسانی به مصدومان توسعه می‌یابد.

افتتاح ۲ مرکز خدمات جامع سلامت در شهر صدرا

در ادامه بهره‌برداری از طرح‌های سلامت، دو مرکز خدمات جامع سلامت در شهر صدرا، با هدف تسهیل دسترسی مردم این شهر به خدمات بهداشتی و درمانی، با حضور استاندار فارس و فرماندار شیراز و دیگر مسئولان استانی و محلی، انجام شد.

استاندار فارس در حاشیه مراسم افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت حافظ و مرکز خدمات جامع سلامت سردار شهید حاج عبدالله اسکندری، ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر، با اشاره به نشست شورای اداری مدیران شهرستان شیراز و تصمیم گیری برای توسعه خدمات سلامت در شهر صدرا، راه اندازی دو مرکز خدمات جامع سلامت حافظ و سردار شهید حاج عبدالله اسکندری را گامی در این راستا عنوان کرد که با ارائه خدمات جامع در حوزه سلامت، می‌تواند نیاز مردم شهر صدرا را تا حد زیادی مرتفع سازد.

محمدهادی ایمانیه همچنین گفت: بهره برداری از این دو مرکز با هدف خدمت رسانی به ساکنان فاز یک و دو صدرا انجام شده و امید است شاهد توسعه خدمات این مراکز در نوبت کاری عصر نیز باشیم.

او همچنین پیگیری پروژه ساخت بیمارستان حضرت خاتم الانبیا (ص) در شهر صدرا به عنوان یک بیمارستان عمومی را از دیگر اقدامات در دست انجام برای خدمت رسانی به مردم شهر صدرا عنوان کرد.

سرپرست مرکز بهداشت شهدای والفجر نیز در آئین بهره برداری از مرکز خدمات جامع سلامت حافظ، با اشاره به اینکه ساخت این پروژه از سال ۱۳۹۵ آغاز شده است، از پوشش بیش از پنجاه هزار نفر از جمعیت شهر صدرا با راه اندازی این مرکز خبر داد.

علیرضا شریعتی مساحت این پروژه را چهار هزار و ۲۶۰ مترمربع و با زیربنای ۷۷۳ مترمربع اعلام کرد که با اعتباری معادل چهار میلیارد و یکصد میلیون تومان به بهره برداری می‌رسد.

او با اعلام اینکه این مرکز ۱۷ پزشک خانواده را تحت پوشش دارد، از حضور مراقبان سلامت و ارائه خدمات بهداشت روان، تغذیه، مامایی و مشاوره آمادگی زایمان، بهداشت محیط، بهداشت حرفه ای، دندانپزشکی، واکسیناسیون کرونا و آزمایشگاه به عنوان دیگر خدمات این مرکز یاد کرد.

برنامه ریزی برای توسعه این مرکز خدمات جامع سلامت در فاز‌های بعدی و افزوده شدن خدمات جدید، از دیگر مواردی بود که سرپرست مرکز بهداشت شهدای والفجر در این آئین خبر داد و افزود: همچنین در این پروژه که ۳۰ درصد آن از محل اعتبارات محرومیت زدایی و مابقی از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تامین شده است، جمعیت افراد فاقد بیمه نیز پوشش داده می‌شود.

به گفته شریعتی این مرکز با توجه به شرایط کرونا، هم اکنون علاوه بر ارائه خدمات و مراقبت‌های جامع سلامت، به عنوان مرکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا نیز در شهر صدرا فعالیت دارد.

به گزارش ایسنا، آئین بهره برداری از مرکز خدمات جامع سلامت سردار شهید حاج عبدالله اسکندری نیز به دست همسر این سردار شهید مدافع حرم انجام شد.

سرپرست مرکز بهداشت شهدای والفجر در این آئین از پوشش ۴۳ هزار نفر از مردم شهر صدرا در مرکز خدمات جامع سلامت سردار شهید حاج عبدالله اسکندری خبر داد که با اعتباری معادل پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و در زمینی به مساحت هزار و ۹۸۴، با زیربنای ۹۵۱مترمربع و در دو طبقه به بهره برداری می‌رسد.

او خدمات پیش بینی شده برای این مرکز را نیز مشابه با مرکز خدمات جامع سلامت حافظ و شامل حضور پزشک خانواده، مراقب سلامت، مشاور تغذیه، سلامت روان، بهداشت محیط، بهداشت حرفه ای، آزمایشگاه، مامایی و واکسیناسیون اعلام کرد و از مردم این منطقه خواست تا نسبت به نام نویسی برای دریافت خدمات پزشک خانواده از پزشکان زیرمجموعه این مرکز اقدام کنند و گفت: در این مرکز به افراد فاقد بیمه نیز ارائه خدمت می‌شود.

مرکز خدمات سلامت گلسرخ شیراز

مرکز خدمات جامع سلامت شهری گلسرخ شیراز طی آئینی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در فضایی با زیربنای ۱۱۰۰ متر مربع در سه طبقه و با هزینه سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از اعتبارات دانشگاه و طرح محرومیت زدایی به بهره برداری رسید که حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت را تحت پوشش قرار داده است.

این مرکز با دارا بودن خدماتی شامل پزشک خانواده، دندانپزشکی، آزمایشگاه، پزشک عمومی، مراقب سلامت، واکسیناسیون، تزریقات، نوار قلب، احیا، بهداشت حرفه ای، بهداشت محیط، بهبود تغذیه جامعه و سلامت روان، تمام خدمات بهداشتی موردنیاز مردم منطقه را پوشش می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.