نظری گفت:به علت بسته شدن مرز‌ها خدمات رسانی برای بازگرداندن زائران اربعین به مبداء سفر به فرمانداران ابلاغ شده است.

نظری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: استان مرکزی در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور واقع شده و بسیاری از زائران اربعین برای حضور در مرز‌ها باید از این استان عبور کنند و اکنون نیز مجوز تردد به آن‌ها داده نمی‌شود.

نظری افزود: بنابراین به تمامی فرمانداران ابلاغ شده تا با همکاری پلیس راه، اداره کل راهداری و نهاد‌های خدماتی نسبت به خدمات رسانی به این افراد برای بازگرداندن آن‌ها به مبداء سفر خود اقدام کنند.

او اضافه کرد: مردم برای آگاهی از جریان تحولات عراق و شرایط مرزها، رسانه‌های رسمی کشور را دنبال کنند و به اخبار منتشر شده در فضای مجازی اعتماد نکنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گفت: با توجه به تحولات عراق و اهمیت تأمین امنیت افراد، مرز‌های این کشور برای حضور زائران در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی مسدود شده و هم‌استانی‌ها از هر گونه تردد به سمت مرز‌های این کشور اجتناب کنند.

او ادامه داد: به تمامی مسئولان و متولیان کاروان‌های زیارتی اعلام شده تا زمانی که وضعیت امنیتی کشور عراق به طور کامل سفید نشود و مسئولان این کشور امنیت جان زائران را تضمین نکنند اجازه ورود به این کشور داده نمی‌شود، بنابراین انتظار می‌رود مردم توصیه‌ها را جدی بگیرند.

نظری گفت: زائرانی که به صورت انفرادی قصد سفر به عراق را دارند هم باید بدانند که برگه تمدید روادید مجوز ورود به عراق در این شرایط نیست و از حضور در مرز‌ها به طور جدی پرهیز کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری تصریح کرد: با توجه به اینکه احتمال کشیدن ناامنی‌ها به استان‌های هدف زائران از جمله نجف و کربلا نیز وجود دارد، علاوه بر مسدود شدن مرز‌های زمینی، تمامی پرواز‌های فرودگاه امام خمینی (ره) تهران به مقصد عراق از سوی ستاد ملی اربعین لغو شده است.

او افزود: حضور و ازدحام زائران در مرز‌های عراق مشکلات زیادی را به دنبال دارد، بنابراین در این شرایط از هم‌استانی‌ها انتظار می‌رود با جدی گرفتن توصیه‌ها، از تردد به سمت مرز‌های کشور عراق امتناع کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.