اتصال ۲۴۱ روستا در خراسان رضوی به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی گفت: ۲۴۱ روستای خراسان رضوی تا پایان سال جاری به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد. همچنین در حال حاضر ۸۴ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به سرویس اینترنت پر سرعت دسترسی دارند.

علی دلگیر در خصوص پوشش اینترنت در روستاها و آبادی‌های استان اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۸۴ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار در خراسان رضوی به سرویس اینترنت پر سرعت همراه و ADSL دسترسی دارند. همچنین حدود ۹۴ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار نیز از خدمات مکالمه همراه برخوردارند. لازم به ذکر است که ۲۴۱ روستای استان تا پایان سال جاری به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد.

وی افزود: همچنین ظرفیت پهنای باند اینترنت در استان حدود ۱۴۵۰ گیگابیت بر ثانیه است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی با اشاره به هوشمندسازی مدارس استان خاطرنشان کرد: در طرح هوشمندسازی مدارس تاکنون ۲۹۸۵ مدرسه روستایی و ۱۹۴۱ مدرسه شهری به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند. همچنین ۵۰ گیگابایت ترافیک رایگان نیز به صورت ماهانه در اختیار این مدارس قرار می‌گیرد.

دلگیر با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور بهبود دسترسی به خدمات اینترنت در استان عنوان کرد: تاکنون تعداد ۳۲۴ سایت تلفن همراه از محل منابع دولتی با هدف پوشش مکالمه و اینترنت همراه در استان توسط اپراتورهای همراه احداث و راه‌اندازی شده است. همچنین حدود ۷۸ سایت همراه موجود نیز به تکنولوژی نسل ۳ و ۴ ارتقا یافته است.

وی تصریح کرد: تا پایان دولت سیزدهم حدود ۲ میلیون پورت اینترنت پر سرعت به منظور بهبود سرعت اینترنت در استان از محل طرح فیبر نوری FTTX به بهره‌برداری خواهد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.