مدیر جهاد کشاورزی کازرون از افتتاح یک واحد سردخانه ۳ هزار و ۴۰۰ تنی بالای صفر درجه در روستای سید حسین این شهرستان خبر داد.

حمید رشیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با اشاره به افتتاح یک واحد سردخانه ۳ هزار و ۴۰۰ تنی بالای صفر درجه به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در روستای سید حسین از توابع بخش مرکزی این شهرستان، اظهار کرد: این سردخانه در زمینی به مساحت ۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع با ۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع زیربنا و اعتباری بالغ بر ۳۳۷ میلیارد ریال راه اندازی شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: سالانه ۵۰۰ هزار تن محصولات زراعی، ۲۸۵ هزار تن محصولات باغی و افزون بر ۹۶ هزار تن محصولات دامی در شهرستان کازرون تولید می‌شود و ایجاد سردخانه در جهت تکمیل زنجیره تولید و کمک به کاهش ضایعات محصولات کشاورزی است.

رشیدی اضافه کرد: اشتغال زایی ۶۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم، حذف واسطه ها، ایجاد ارزش افزوده بالا، کاهش ضایعات محصولات، ایجاد بستر صادرات محصولات کشاورزی، کاهش بهای تمام شده و ارائه محصولات با کیفیت بالا از مهم ترین مزایای این طرح است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با اشاره به رتبه برتر کازرون از نظر تعداد سردخانه در استان فارس، بیان کرد: به دنبال ایجاد و توسعه زنجیره‌های تکمیل و ارزش افزوده محصولات کشاورزی در شهرستان هستیم و از کسانی که قصد سرمایه گذاری و اشتغال در شهرستان کازرون را دارند حمایت خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار