آیین گشایش نخستین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان بین‌الملل عصر امروز در بابلسر برگزار می‌شود.

رازقی مدیرکل امور دانشجویان بین‌الملل سازمان امور دانشجویان گفت: در راستای تقویت روحیه همدلی و آشنایی بهتر دانشجویان بین‌المللی دانشگاه‌های سراسر کشور با یکدیگر و فرهنگ دیگر کشور‌ها، نخستین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان بین‌المللی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور از تاریخ هفتم تا نوزدهم شهریور در دو بازه زمانی ویژه دانشجویان پسر و دختر و به میزبانی دانشگاه مازندران برگزار خواهد شد.

او افزود: با توجه به این‌که المپیاد فرهنگی ورزشی برای نخستین بار است که برگزار می‌شود، برنامه‌ریزی ویژه‌ای در جهت اجرای آن انجام گرفته و فعالیت‌های فرهنگی جزو اولویت‌های اصلی این المپیاد به‌شمار می‌آید.

رازقی گفت:در این المپیاد، تلاش خواهد شد علاوه بر شناسایی ظرفیت‌های ورزشی دانشجویان بین‌المللی و برنامه‌ریزی جهت تقویت آن، فرصتی برای ایجاد رفاقت، همدلی، وحدت و شادابی برای دانشجویان بین‌المللی در سطح کشور فراهم شود.

او همچنین برگزاری المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان بین‌المللی به میزبانی دانشگاه مازندران، استان مازندران و شهرستان بابلسر را دارای ظرفیت‌های گسترده فرهنگی و گردشگری برشمرد.

رزاقی گفت: با توجه به این که دانشگاه مازندران سابقه میزبانی المپیاد قهرمانی دانشجویان کشور را در کارنامه خود دارد، این دانشگاه میزبانی توانمند و باتجربه جهت میزبانی نخستین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان بین‌المللی است.

نخستین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان بین‌المللی در بخش پسران از هفتم چهاردهم شهریور و در بخش دختران از ۱۳ تا ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ در رشته‌های ورزشی والیبال، بسکتبال سه نفره، تنیس روی میز، شطرنج و دو و میدانی برای هر دو بخش دختران و پسران و رشته مینی فوتبال برای دانشجویان پسر برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.