نخستین اجلاسیه کنگره میرزا کوچک در برج میلاد برگزار می‌شود

مدیرکل ارشاد گیلان از برگزاری نخستین اجلاسیه کنگره بین المللی شهید میرزا کوچک در برج میلاد تهران خبر داد.

رضا ثقتی با بیان اینکه کنگره بین المللی میرزا توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با میزبانی گیلان انجام می‌شود، گفت: این کنگره بیش از ۷۰ عنوان برنامه فرهنگی، هنری و تولید محتوا در بخش‌های و سمعی و بصری و گردشگری دارد.

او با اشاره به مرمت آرامگاه میرزا به عنوان برنامه‌های پیش بینی شده عمرانی این کنگره افزود: برگزاری ۴ اجلاسیه در برج میلاد، قم، عراق و تالار مرکزی رشت از مهمترین برنامه‌های در دستور کار این کنگره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: مقامات کشوری و لشگری و چهره‌های برجسته فرهنگی و هنری و اعضای شورای فرهنگ عمومی و شورای سیاستگذاری از گیلان در این اجلاسیه‌ها حضور و سخنرانی خواهند داشت.

به گفته آقای ثقتی، رونمایی از چند رویداد این کنگره و تجلیل از چهره‌ها و شخصیت‌هایی که به بازشناسی شخصیت میرزا و نهضت جنگل کمک کرده اند بخشی از برنامه‌های اولین اجلاسیه کنگره میرزا است.

او تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی و بازشناسی الگو‌های ماندگار همچون شهید میرزا کوچک را برای نسل جوان در دستور کار خود قرار داده است.

۱۱ آذر ماه امسال یکصد و یکمین سالروز شهادت میرزا یونس استادسرایی معروف به میرزا کوچک خان، مبارز و روحانی برجسته گیلانی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.