معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد با اشاره به دستگیری یک باند جعل اسناد، نسبت به صدور و استفاده از کارت های جعلی اقامت موقت اتباع خارجی هشدار داد.

دادگستری خراسان رضوی روز یکشنبه به نقل از سید هادی شریعت یار افزود: در روزهای اخیر باند جعل اسناد و مدارک به ویژه جعل کارت‌های اقامت موقت اتباع خارجی در مشهد شناسایی، دستگیر و پرونده ای نیز در این خصوص در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد تشکیل شده است.

وی اضافه کرد:به احتمال فراوان تعدادی از این نوع کارت های اقامت موقت اتباع خارجی(آمایش) جعل و در اختیار افراد مختلف قرار گرفته است و خریداران این کارتها به تبع آن این کارتها را به ادارات و سازمان های مختلف ارائه می دهند و در قبال آن خدمات دریافت می‌کنند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: به اداره کل اتباع و امور مهاجرین خارجی دستور داده شده است تا ضمن نظارت و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه لازم، مراتب را به تمامی سازمان ها و ادارات منعکس کنند تا آن اداره کل استعلامات لازم را در خصوص اصالت کارت های آمایش انجام دهد.

شریعت‌یار افزود: شمار مهاجران افغانستانی قانونی و ثبت نام شده در طرح سرشماری اتباع در خراسان رضوی به نیم میلیون نفر رسیده است که ۹۵ درصد این گروه در کلانشهر ۳.۹ میلیون نفری مشهد سکونت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.