اگر درباره قرارداد‌های معاملات مسکن شکایتی صورت گیرد و معلوم شود که مشاور املاک قرارداد رسمی و پرینت را تنظیم نکرده است پلمب خواهد شد.

 

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی مرادزاده رئیس اتحادیه مشاوران املاک مشهد از عقد قرارداد‌های صوری اجاره مسکن خبر داد و گفت: این کار بنا به دلایل مختلف انجام می‌شود، اما مردم و مشاوران املاک باید بدانند که عقد قرارداد صوری در حکم جعل سند است و پیگیرد حقوقی دارد.

او افزود: این اتفاق مسبوق به سابقه است که برخی خانواده‌ها برای اینکه بتوانند فرزند خود را در مدرسه مدنظرشان ثبت نام کنند به‌صورت صوری اقدام به عقد قرارداد اجاره مسکن می‌کنند تا در محدوده ثبت نامی مدارس قرار بگیرند.
 
رئیس اتحادیه مشاوران املاک مشهد ادامه داد: گزارش‌هایی به دست ما در اتحادیه مشاوران املاک رسیده است مبنی بر اینکه برخی افراد برای اینکه بتوانند از وام ودیعه مسکن استفاده کنند اقدام به عقد قرارداد‌های اجاره مسکن صوری می‌کنند.

او درباره این اقدامات هشدار داد و تصریح کرد: بدون تردید عقد قرارداد‌های صوری هم‌ردیف جعل سند است و در صورت شناسایی، برخورد قضایی با این کار انجام خواهد شد، لذا به همه مردم به‌ ویژه همکارانم در دفاتر مشاور املاک هشدار می‌دهم که چنین کاری را انجام ندهند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک مشهد تاکید کرد: به شهروندان یادآوری می‌کنم که تنها به مشاوران املاک دارای پروانه که فعالیتشان رسمی و تحت بازرسی است، مراجعه کنند و در زمان عقد قرارداد از مشاوران املاک قرارداد، پرینت طلب کنند.

مراد زاده اظهار کرد: قرارداد‌های پرینتی دارای تصویر سه بعدی صورتی‌ رنگ است و روی این قرارداد‌ها بارکدی وجود دارد که درصورت اسکن‌شدن، شما را به سایت سامانه ثبت معاملات املاک متصل می‌کند و همه اطلاعات قولنامه را نمایش می‌دهد و همچنین این قرارداد‌ها کد رهگیری سیزده‌ رقمی دارد. اگر درباره قرارداد‌های معاملات مسکن شکایتی صورت گیرد و معلوم شود که مشاور املاک قرارداد رسمی و پرینت را تنظیم نکرده است پلمب خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

الزامیت مجوز فعالیت در انجام معاملات ملکی

محمود بنانژاد رئیس اتاق اصناف مشهد نیز در این‌ باره هشدار داد و گفت: در راستای مشاوره صحیح و صادقانه، سامانه املاک کشور برای ثبت معاملات راه‌اندازی شده است که در آن احراز هویت هر دو طرف انجام شده و امکان هرگونه تخلف، جعل اسناد و مدارک از طرفین و حتی متصدی واحد صنفی مورد نظر سلب می‌شود.

او افزود: بنابراین افرادی که قصد انجام معاملات ملکی را دارند باید به داشتن مجوز فعالیت یا همان پروانه کسب واحد صنفی توجه داشته باشند و از متصدی واحد صنفی قرارداد چاپی مورد معامله را به همراه هولوگرام درخواست کنند، زیرا دسترسی ثبت مورد معامله همراه برچسب هولوگرام تنها مختص واحد‌های صنفی پروانه‌دار است.

رئیس اتاق اصناف مشهد ادامه داد: در قرارداد‌های دستی تاریخ دستی وارد می‌شود و امکان کلاهبرداری به‌ویژه در واحد‌های صنفی بدون پروانه، آسان خواهد بود. هموطنان و به‌ویژه همشهریان عزیز توجه کنند هر معامله‌ای که می‌خواهند انجام دهند علاوه‌بر توجه به پروانه کسب، حتما از بنگاه‌دار قرارداد چاپی با هولوگرام را درخواست کنند تا دچار عواقب مسائلی همچون کلاهبرداری افراد سودجو نشوند.
 
انتهای پیام//ا.د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.