پروژه تاسیسات نمک زدایی در شهرهای خرمشهر و مینوشهر با اعتبار ۲۳۰ میلیاردی کلنگ زنی شد.

همزمان با هفته دولت و با حضور مسئولان محلی و استانی پروژه تاسیسات نمک زدایی در شهرهای خرمشهر و مینوشهر با اعتبار ۲۳۰ میلیاردی کلنگ زنی شد.

حسین عبیداوی ، مدیر آبفای خرمشهر گفت: زمان رسیدن این طرح به مرحله بهره برداری ۱۲ ماه دیگر پیش بینی شده است و قرار است به آب صورت شبانه روزی در خرمشهر ۱۰ هزار مترمکعب و در مینوشهر ۲هزار و ۵۰۰ مترمکعب نمک زدایی شود.

به گفته او تصفیه خانه های این ۲ شهر نیز توانایی تصفیه آب ۶۰ هزار مترمکعبی در هر شبانه روز را دارند.

این مسئول همچنین از انجام پنج کیلومتر از مجموع ۱۹ کیلومتر پروژه انتقال آب از تاسیسات شهید منصوری به غرب کارون با اعتبار ۲۷ میلیاردتومان خبر داد.

عشرتی،معاون آبفای خوزستان نیز در این آیین گفت: تاسیسات نمک زدایی مینوشهر با پیگیری نماینده مردم در مجلس و فرماندار ویژه خرمشهر از ۲ هزار و ۵۰۰ به پنج هزار و ۵۰۰ افزایش یافته و در صورت نیاز باز هم بیشتر می شود.

نادر عمیدزاده، فرماندار ویژه خرمشهر تاکید کرد از امروز پیمانکار این پروژه ملزم به ارائه  گزارش های هفته ای، ۱۵ روزه و ماهانه در خصوص این طرح خواهد بود و باید سرعت و کیفیت را در عملیات اجرایی این طرح لحاظ کند.

سید لفته احمدنژاد، نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی نیز از پیمانکار این پروژه خواست تا به رعایت بازه زمانی تعیین شده توجه داشته باشد.

امروز ایستگاه پمپاژ فاضلاب کوت شیخ شهرستان خرمشهر هم با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.