رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌رضوی گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه کل در مرداد ماه برابر با ۵۸.۱ است که این شاخص نسبت به ماه قبل کاهش یافته است.

رضا جمشیدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌رضوی گفت: نرخ تورم مردادماه نسبت به ماه گذشته در کل استان برابر ۱.۷ درصد، مناطق شهری ۱.۷ و مناطق روستایی ۱.۹ درصد است که این آمار نسبت به مدت مشابه در ماه قبل برای کل استان ۲.۸؛ مناطق شهری ۲.۶ و مناطق روستایی ۳.۱ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: نرخ تورم نقطه به نقطه کل برابر با ۵۸.۱؛ مناطق شهری ۵۶.۹ و مناطق روستایی ۶۲.۸ درصد است که این شاخص نسبت به ماه قبل برای کل استان ۱.۴؛ مناطق شهری ۰.۹ و مناطق روستایی ۲.۹درصدکاهش یافته است.

رئیس سازمان برنامه‌ریزی و مدیریت خراسان‌رضوی ادامه داد: نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به این ماه برای کل استان ۴۱.۴؛ مناطق شهری ۴۰.۶ و مناطق روستایی ۴۴.۱ درصد حساب شده است که نسبت به ماه قبل این شاخص برای کل ۱.۵؛ مناطق شهری ۱.۴ و مناطق روستایی ۱.۶ درصد افزایش یافته است.

جمشیدی بیان کرد: نرخ مشارکت اقتصادی خراسان‌رضوی در سه ماه نخست سال جاری ۴۱.۹ درصد بوده که خوشبختانه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱.۴ درصد افزایش یافته است.

او تصریح کرد: نرخ بیکاری استان در سه ماه ابتدای امسال ۷.۹ درصد بوده که این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱.۱ درصد افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌رضوی اظهار کرد: امسال اعتبارات جاری و عمرانی استان ۱۵۳۳ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته ۲۵.۱ درصد رشد داشته و ۵.۴ درصد از اعتبارات جاری استان‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.