مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین گفت: تسهیلات اشتغال مددجویان کمیته امداد قزوین سه برابر شد و متقاضیان ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار در رسته‌های خاص می‌توانند از تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی این نهاد بهره‌مند شوند.

ناصر ظاهری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین گفت: امسال با توجه به تورم و شرایط اقتصادی و همچنین جهت‌گیری کمیته امداد برای گسترش مشاغل با کیفیت و درآمدزا برای مددجویان، درخواست افزایش مبلغ وام در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون سقف تسهیلات اشتغال برای ایجاد مشاغل خاص از ۱۰۰ میلیون تومان به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

ظاهری افزود: براساس مصوبه شورای پول و اعتبار، سقف وام اشتغال نیازمندان در سال ۱۴۰۰ از محل تبصره ۱۶ معادل ۱۰۰ میلیون تومان تعیین شده بود.

وی اضافه کرد: امسال با توجه به تورم و شرایط اقتصادی و همچنین جهت‌گیری کمیته امداد برای گسترش مشاغل با کیفیت و درآمدزا برای مددجویان، درخواست افزایش مبلغ وام در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون سقف تسهیلات اشتغال برای ایجاد مشاغل خاص از ۱۰۰ میلیون تومان به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

ظاهری گفت: یکی از برنامه‌های اصلی توانمندسازی، ایجاد فرصت اشتغال برای خانواده‌های تحت حمایت است تا بستر استقلال اقتصادی برای آن‌ها فراهم شده و نیاز مالی آن‌ها به کمک دیگران کم شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین گفت: تمامی تسهیلاتی که افراد به واسطه معرفی از سوی کمیته امداد دریافت می‌کنند پس از طی مراحل قانونی به صورت یکجا پرداخت می‌شود تا مشکل مددجویان و نیازمندان رفع شود البته در این میان تلاش می‌کنیم پرداخت تسهیلات با کمترین بروکراسی اداری باشد.

ظاهری ادامه داد: یکی دیگر از مسائلی که در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی در کمیته امداد امام خمینی (ره) مورد توجه است شرایط افراد به لحاظ انگیزه و توان انجام شغل مورد نظر و گذراندن دوره آموزشی مورد نیاز است که در صورت نداشتن توان حرفه‌ای باید انجام شود.

به گفته وی، این نهاد آمادگی دارد تا مددجویان را در رشته‌ها و حرفه‌های مورد نیاز برای کارفرمایان آموزش دهد که این امر می‌تواند پشتیبانی مناسب برای بازار کار آنان باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: با توجه به اهمیت و تأثیر اشتغال در توانمندسازی مددجویان و کاهش محرومیت، انتظار می‌رود پرداخت تسهیلات اشتغال زایی با اولویت و سرعت بیشتری انجام شود.


استان قزوین ۳۱ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.