آیین کلنگ زنی پروژه خیرساز کتابخانه عمومی شهر طسوج شهرستان کوارهمزمان با هفته دولت انجام شد.

در مراسمی همزمان با دومین روز هفته دولت با حضور اسماعیل محبی پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس و نماینده مردم شهرستان‌های کوار، خرامه و سروستان در مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهرستان کوار، کلنگ ساخت کتابخانه عمومی "زنده یاد ایمان انصاری فر" در شهر فاقد کتابخانه طسوج به زمین خورد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در این مراسم، ضمن قدردانی از اقدام خیر برجسته این کتابخانه از خدمات تمامی مسئولان شهرستان در اهدای زمین و کمک به ساخت این کتابخانه تقدیر و تشکر کرد.

منوچهری گفت: در شهرستان کوار دو شهر طسوج و مظفری از شهر‌های فاقد کتابخانه استان است که خوشبختانه کتابخانه عمومی شهر مظفری آماده افتتاح است و به زودی به بهره برداری می‌رسد. همچنین پروژه ساخت کتابخانه عمومی شهر طسوج نیز امروز آغاز می‌شود.

عبدالعلی رحیمی، نماینده مردم شهرستان کوار، سروستان و خرامه در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین به پروژه‌های عمرانی شهر طسوج در هفته دولت اشاره و بر اهمیت پروژه کتابخانه عمومی تأکید کرد.

امام جمعه شهرستان کوار نیز در این مراسم ساخت کتابخانه عمومی زنده یاد ایمان انصاری فر را اقدام بسیار ارزشمندی برشمرد و گفت: توجه به کتابخوانی و ایجاد کتابخانه یعنی یه توجه به بنیان‌های فرهنگی که فواید علمی و فرهنگی برای جامعه ما خواهد داشت و مصداق آیه شریفه «باقیات صالحات» و صدقه جاری است.

او گفت: امیدواریم هم از سوی مسئولان شهرستانی و هم استانی توجه بیشتری نسبت به زیرساخت‌های فرهنگی کوار صورت گیرد.

حجت الاسلام مجید کشول گفت: این کار نمادین پیام مهمی به همه ما می‌دهد و آن توجه بیشتر به فرهنگ عمومی و رشد کتابخوانی است. اگر علم و دانش در جامعه ما گسترش یابد آسیب‌های اجتماعی کم می‌شود.

گفتنی است شهر طسوج از جمله شهر‌های فاقد کتابخانه استان فارس است.

زمین این کتابخانه توسط شورای اسلامی و شهرداری طسوج واگذار شده است و کتابخانه به همت شعبان انصاری فر، خیرنیک اندیش شهرستان کوار با زیربنای ۲۲۰ مترمربع ساخته و برای تجهیز و راه‌اندازی به اداره کل کتابخانه‌ها واگذار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار