وزیر خارجه روسیه اعلام کرد مسکو تا زمانی که نیاز باشد در سوریه حضور خواهد داشت.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز در مسکو با «گیر پدرسون» فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه دیدار کرد.

به نقل از اسپوتنیک، لاوروف در این دیدار گفت: انتظار دارم امروز جزئیات اوضاع درباره وضعیت تدارک و مقدمات نشست آتی کمیته قانون اساسی را بررسی کنیم. ما علاقمندیم که فرمول به دست آمده در نتیجه ابتکار عمل سه گانه آستانه به شکلی منسجم و موثر و مهمتر از همه در بهترین شرایط فعال شود.

لاوروف اظهار داشت: به تازگی برخی از همکاران غربی ما اطلاعاتی درباره چارچوب عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین منتشر کرده اند تا روسیه به حل و فصل بحران سوریه نپردازد، اما این اظهارات کاملاً بیهوده است و منعکس کننده خط محکم و ثابت ما در جستجوی یک راه حل جامع برای سوریه، از جمله حمایت از ماموریت شما نخواهد بود.

این منبع نوشت: در مذاکرات طولانی بین لاوروف و پدرسون جنبه‌های اساسی حل و فصل جامع سوریه با تمرکز بر پیشبرد روند سیاسی با هدایت سوریه و با کمک سازمان ملل متحد، همانطور که در قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت تصریح شده است، مورد بحث قرار گرفت.

قطعنامه ۲۲۵۴ سازمان ملل یکی از قطعنامه‌های شورای امنیت است که در ۱۸ دسامبر ۲۰۱۵، برای پایان دادن به درگیری‌ها در سوریه و نقشه راه پایان بحران سوریه صادر شد. در این قطعنامه، که بر آتش‌بس و حل و فصل سیاسی بحران سوریه تأکید دارد، تشکیل یک دولت وحدت ملی در سوریه پیش‌بینی شده است. همچنین این قطعنامه خواستار تشکیل دولتی قانونی، فراگیر و غیرفرقه‌ای در شش ماه آینده شد و تأکید کرد که در ۱۸ ماه آینده انتخاباتی آزاد و عادلانه بر پایه قانون اساسی جدید برگزار شود.

حضور آمریکا در سوریه غیرقانونی و در تضاد با همه قوانین بین المللی بویژه قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل است. در این قطعنامه قید شده است، مردم سوریه حق دارند آینده خود را تعیین کنند.

محور و مبنای روند آستانه، قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد و تاکید اساسی آن بر پایبندی به حفظ حاکمیت و وحدت سرزمینی سوریه است.

برچسب ها: روسیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۰۴ شهريور ۱۴۰۱
سوریه متعلق به دوستانش همجون روسیه هست که در جنگ تحمیلی آمریکا به سوریه کمک سوری ها کردن خونه خودتون هست تا هر وقت خواستی بمون قدماتون رو چشمهای ملتی که ازادیشون مدیون شما روس‌ها هستند
آخرین اخبار